کد خبر: ۲۹۲
رئیس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی گفت: انتظار اولیه بخش دامپزشکی از دولت دهم آن است که در این حوزه به برنامه‌های کوتاه مدت و جاری بسنده نکند و به فکر تدوین سند چشم انداز دامپزشکی باشد...

 

 

رئیس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی گفت: انتظار اولیه بخش دامپزشکی از دولت دهم آن است که در این حوزه به برنامه‌های کوتاه مدت و جاری بسنده نکند و به فکر تدوین سند چشم انداز دامپزشکی باشد.

دکتر محمد لطفی زاده اظهار کرد: احیاء شورای راهبردی دامپزشکی کشور به تدوین سند چشم‌انداز کمک می‌کند و نقش نظم دهنده و وحدت بخش به تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف در زمینه دامپزشکی دارد.

وی با انتقاد از تأسیس بی رویه و غیرمنطقی دانشکده‌های جدید دامپزشکی گفت: در دولت دهم باید در حوزه آموزش دامپزشکی دو کار اساسی صورت گیرد؛ نخست آنکه بازنگری کارشناسانه سرفصل‌های دروس و واحدهای آموزشی دانشکده‌های دامپزشکی در دستور کار قرار گیرد و دوم اینکه نقشه جامع توزیع جغرافیایی فارغ التحصیلان و شاغلین دامپزشکی به عنوان بانک اطلاعاتی معتبر دامپزشکی کشور تهیه شود.

لطفی زاده همچنین فقدان بانک اطلاعاتی جامع دامپزشکی کشور که مبنای تصمیم گیری برنامه‌ریزان و مدیران باشد را معضل اساسی دامپزشکی کشور دانست و بر ضرورت اهتمام همه تشکل‌های صنفی با حمایت دولت بر تدوین این بانک مهم اطلاعاتی تأکید کرد.

لطفی زاده به سامان رساندن خدمات الکترونیک دامپزشکی به مراجعین و مردم را در دو بعد آموزش و خدمات بهداشت و درمان در جهت تحقق دولت الکترونیک ضروری دانست و اظهار کرد: دولت باید اموری نظیر استعلام‌ها، نظارت‌ها، تمدید پروانه‌ها و سایر اموری که فعلاً در اختیار دارد را با نگاه تکریم ارباب رجوع به صورت الکترونیک و در کمترین زمان ممکن و با بیشترین پیگیری به انجام رساند.

وی ضمن تاکید بر لزوم واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی نسبت به تشکیل یک سازمان سایه در پوشش واگذاری به بخش خصوصی هشدار داد و افزود: فرآیند صدور پروانه‌ها قابل واگذاری به بخش خصوصی و حمایت دولت در تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک دامپزشکی با الگوبرداری از بخش‌های دیگر نظیر پلیس + 10 ضروری است.

لطفی زاده در ادامه عملکرد روابط عمومی دامپزشکی را در دولت نهم دور از انتظار ارزیابی و خاطرنشان کرد: ضمن لزوم به کارگیری افراد متخصص و توانمند در این عرصه، باید روابط عمومی پل ارتباطی مناسب بین بهره برداران و دامپزشکان با مسئولین باشد و از تعریف و تمجید یک‌طرفه و بعضاً جانبدارانه از رئیس یک سازمان پرهیز کند.

رئیس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی در پایان خواستار وحدت بیشتر تشکل‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع دامپزشکی در کشور برای اعتلای حرفه دامپزشکی در کشور شد.

 

 

نظر شما
ادامه