کد خبر: ۲۸۸۹۵
 

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف، ضبط و امحاء بیش از 311 هزار کیلو فرآورده خام دامی ناسالم از مراکز تهیه، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در استان کرمانشاه طی 11 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر مهدی ظفری پور» با اعلام این خبر افزود: در 11 ماه گذشته سال جاری 74 هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان صورت گرفته است که طی آن بیش از 93 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم از مراکز عرضه فرآورده خام دامی کشف، ضبط و از چرخه مصرف حذف گردیده است.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به کشتار بیش از 150 هزار راًس انواع دام (سبک و سنگین) در کشتارگاه های فعال استان طی 11 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طبق بازرسی های بهداشتی انجام شده بیش از 116 هزار کیلوگرم لاشه و آلایش دامی ناسالم ضبط و امحاء شده است.

ظفری پور بیان داشت: در مدت مذکور همچنین بیش از هشت میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه های طیور استان کشتار شده که با نظارت های بهداشتی صورت گرفته بیش از 102 هزار کیلوگرم آن غیرقابل مصرف تشخیص و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر 18 کشتارگاه دام و طیور در استان کرمانشاه فعال و تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی و دارای ناظرین شرعی می باشند.

ظفری پور با اشاره به بازرسی های شرعی و بهداشتی انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی در کشتارگاه های دام و طیور توصیه نمود: گوشت و مرغ مصرفی خود را صرفاً از مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر و تائیدیه بهداشتی دامپزشکی که نشانه سلامت گوشت است دقت فرمایید و هرگونه انتقاد و یا پیشنهاد خود را با سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارید.
 
 
نظر شما
ادامه