کد خبر: ۲۸۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 47 تن گوشت شترمرغ تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی تولید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر عباس نیک پور» ضمن تشریح اقدامات دامپزشکی در فرآیند تولید گوشت افزود: تعداد 579 قطعه شترمرغ در کشتارگاه های استان کشتار و مقدار 47 تن گوشت استحصال و روانه بازار مصرف شد.

وی افزود: در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی و قابلیت دسترسی شهروندان به فرآورده های خام دامی با کیفیت بهتر، محصولات فوق بصورت بسته بندی های بهداشتی به بازار داخل و خارج استان عرضه می گردد. در این راستا پس از کشتار شتر مرغ در کشتارگاه تحت نظر بازرسان بهداشتی و ناظر ذبح شرعی لاشه های استحصالی با ماشین های سردخانه دار به مراکز بسته بندی مجاز حمل شده و در آنجا نیز تحت نظر بازرس بهداشتی دامپزشکی عملیات قطعه بندی و بسته بندی در شرایط ویژه بسته بندی می شود.

دکتر نیک پور با بیان اینکه نظارت های دامپزشکی در تولید گوشت قرمز قبل از کشتار دام و با معاینات بالینی شروع و تا هنگام عرضه در فروشگاه های مجاز ادامه دارد، تصریح کرد: طی امسال 61 هزار و 156 راس دام سبک و سنگین اعم از گوسفند، بز، گاو، گوساله، شتر و گاو میش در کشتارگاه های دام سراسر استان تحت نظارت بازرسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی کشتار و حدود یک هزار و 432 تن گوشت قرمز تولید شده است.

وی نظارت بهداشتی بر کشتار دام را از وظایف حاکمیتی دامپزشکی دانست و خاطرنشان ساخت: طی این مدت مقدار 5 تن و 532 کیلوگرم لاشه و گوشت غیربهداشتی ضبط و به دلیل آلودگی های انگلی، بیماری ها و نداشتن استانداردهای بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
.................. یعنی هر شترمرغ کشتار شده بیش از 80 کیلو گوشت داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ محاله آقا، محاله
نظر شما
ادامه