کد خبر: ۲۸۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

صنعت مرغ پس از صنعت خودروسازی در دنیا، دومین صنعت اشتغال زا است

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین همایش تخصصی صنعت مرغ استان سمنان با تشکیل دو کارگروه آموزشی با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان نهادهای ذیربط در مجتمع رفاهی کلاهدوز شهمیرزاد آغاز شد.

هدف از برگزاری این همایش، کمک به ارایه راهکارهایی برای ورود فناوری های روز به صنعت پرورش مرغ، به روزرسانی تجهیزات، افزایش دانش مرغداران و تولیدکنندگان، کمک به تولیدکنندگان به منظور ایجاد صنایع فرآوری در استان سمنان به منظور استفاده بهینه از تولید مازاد بر مصرف در داخل استان، زمینه سازی برای ایجاد فرهنگ تولید مرغ با رویکرد صادراتی به ویژه تولید مرغ در وزن استاندارد عنوان شده است.

بخش اصلی همایش صنعت مرغ استان سمنان با حضور «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار می شود.

اولین همایش تخصصی صنعت مرغ استان سمنان با شعار مدیریت دانش محور و تولید اقتصادی، به منظور معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها، شناسایی چالش ها و ارائه راه کارها و چشم انداز برای صنعت مرغ استان سمنان پیش بینی شده است.

در اولین همایش تخصصی صنعت مرغ استان سمنان مباحثی مانند عرضه و تقاضا، تشویق تولیدکندگان از جمله به تکمیل چرخه تولید، تاکید بر کاهش هزینه ها و رقابتی کردن تولید، تاکید بر تولید محصول سالم با رویکرد صادرات در این همایش هدفگذاری شده است.

فرآوری گوشت مرغ و غذای آماده، لزوم تکمیل زنجیره تولید، مشکلات حوزه سرمایه گذاری، مشکلات صادرات مرغ، لزوم تغییر ذائقه مصرف کنندگان به مرغ در وزن استاندارد، چالش های نوسازی تجهیزات صنعت مرغ، مشکلات انحراف از سهمیه در استان های همجوار در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این همایش تخصصی با همکاری سازمان بسیج مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی، اتحادیه مرغداران و بخش های مرتبط برنامه ریزی شده است.

با توجه به اینکه صنعت مرغ پس از صنعت خودروسازی در دنیا، دومین صنعت اشتغالزاست، و با عنایت به اینکه 70 درصد از تولید گوشت مرغ در استان سمنان مازاد بر مصرف مردم این استان است به استان تهران منتقل می شود، تکمیل زنجیره تولید در استان سمنان با هدف ایجاد صنایع فرآوری می تواند کمک مهمی به صنعت مرغ باشد.
تولید گوشت مرغ در استان سمنان سالانه در حدود 60 هزار تن و مصرف روزانه مرغ در این استان در حدود 35 تن است.

401 واحد تولید مرغ گوشتی و 35 واحد مرغ تخمگذار در استان سمنان فعالیت دارند و استان سمنان 1/5 درصد گوشت سفید کشور را تامین می کند.

 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
ریاست محترم سازمان مشاوره مرغداری ایا نیاز به مجوز از سازمان دامپزشکی برای کارشناسان شاغل دولتی دارد یا نه و ایا شامل پرداخت مالیات بر در امد میشود یا خیر .تبریز
نظر شما
ادامه