کد خبر: ۲۸۷۴

حکیم مهر -  یک مقام رسمی ناظر غذایی در انگلیس هشدار داد: کسانی که قبل از طبخ،‌ تمام قسمت‌های بدن مرغ را کامل می‌شویند بیشتر خود و اعضای خانواده را در معرض مسمومیت غذایی قرار می‌دهند.

‌تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا سه چهارم از مصرف کنندگانی که مرغ کامل خریداری می‌کنند تمام قسمت‌های آن را آب کشی می‌کنند و با این کار باعث پخش شدن باکتری‌های مختلف در سطوح آشپزخانه می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار آژانس استانداردهای غذایی در انگلیس، 65 درصد از مرغ‌های خامی که در فروشگاه‌های مواد غذایی این کشور عرضه می‌شوند آلوده به میکروب «کامپیلوباکتر» هستند که شایعترین عامل شناخته شده مسمومیت غذایی در انگلیس بوده و شایعترین علائم آن شامل اسهال و انقباضات معده‌ای هستند.

به گزارش روزنامه تلگراف چاپ انگلیس، این آژانس در حال حاضر به دنبال راهی برای کاهش میزان این آلودگی در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذایی است.

سخنگوی این ناظر تغذیه‌ای تصریح کرد: شستشوی مرغ‌های خام یک اشتباه معمول آشپزی است و ضروری به انجام آن نیست. آب شیر میکروبهایی را که سبب مسمومیت غذایی می‌شوند را از بین نمی‌برد اما این میکروب‌ها در فرآیند پختن کشته می‌شوند. بنابراین بهترین روش، جدا کردن قسمت‌های سالم و قابل مصرف گوشت مرغ و پختن آنها است.

 

 

نظر شما
ادامه