کد خبر: ۲۸۵۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری همایش تخصصی صنعت مرغ در استان سمنان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سید حسن میرعماد» در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و رئیس بسیج مهندسین در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این صنعت و با شعار مدیریت دانش‌محور و تولید اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت مرغ در جهان بعد از صنعت خودروسازی دومین صنعت اشتغال‌زا است افزود: خوشبختانه وضعیت تولید و پرورش طیور در استان سمنان بسیار مناسب است و می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب از این صنعت نهایت استفاده را برد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت توجه به امنیت غذایی در دنیا خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای مهم پیشرفت جوامع در استانداردهای جهانی توجه به امنیت غذایی و تغذیه است و در این میان فرآورده‌های طیور از مهم‌ترین منابع تأمین‌کننده پروتئین در جهان هستند که باید به آن توجه داشت.

میرعماد خاطرنشان کرد: طیور از لحاظ وجود منابع پروتئینی یکی از منابع باارزش محسوب می‌شوند و لذا توجه به این امر برای مدیریت صحیح در زمینه تولید و صادرات آن بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید به اینکه در جهان روز به‌ روز تولید و مصرف این منبع پروتئینی نسبت به سایر منابع افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: ضریب تبدیل در طیور بسیار مناسب است یعنی به ازای هر دو کیلوگرم ماده غذایی یک کیلوگرم گوشت تولید می‌شود درحالی‌ که در دام‌های سنگین مانند گاو این ضریب تبدیل بین 6 تا 10 کیلوگرم است و این و این سرعت رشد طیور سبب رشد و پیشرفت این صنعت شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید بالغ‌ بر 60 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ در استان خبر داد و گفت: استان سمنان در زمینه پرورش طیور در کشور وضعیت بسیار مناسبی دارد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند دانشجو معترض دانشگاه آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
حکیم مهر، منبعی هست که بتونیم به مباحث مطرح شده در همایش دسترسی داشته باشیم ؟
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
با سلام و احترام،

متاسفانه ما اطلاعی از محتوای مباحث مطرح شده در این همایش نداریم.
نظر شما
ادامه