کد خبر: ۲۸۳۴۰
مرغداری در سنندج
 

سیستم مکانیزه فارم تولیدی آموزشی مرغداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در مراسمی و با حضور رئیس این واحد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری آنا، در این مراسم که با حضور «دکتر محمدقربان کیانی» رئیس واحد سنندج و جمعی از اعضای هیات رئیسه برگزار شد، سیستم جدید و مکانیزه فارم تولیدی آموزشی مرغداری واحد سنندج در سایت دانشکده دامپزشکی و کشاورزی واحد راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و بهره برداری مناسب از آنها یکی از نیازهای اصلی و ضروری است.

کیانی افزود: انتظار می‌رود که با دو هدف ارتقاء وضعیت آزمایشگاهی و کارگاهی و ایجاد درآمدهای غیرشهریه ای، زمینه برای توسعه فارم‌ها تولیدی و آموزشی در این مجتمع دانشگاهی فراهم شود.

رئیس واحد سنندج از همکاری همه مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برای خدماتی که در راستای مکانیزه کردن مرغداری واحد سنندج به انجام رسانده‌اند، قدردانی کرد.

رئیس دانشکده دامپزشکی واحد سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد:‌ در چهار ماه اخیر و با حمایت سایر بخش های واحد سنندج به ویژه معاونت اداری و مالی کار بازسازی و به روز کردن سیستم مرغداری واحد صورت گرفت.

«دکتر افشین اکرمی مقدم» گفت: سیستم جدید و مکانیزه مرغداری کاملا به روز و اتوماتیکی است و علاوه بر این مهم زمینه را برای افزایش ظرفیت جوجه ریزی در این محل را فراهم کرده است.

وی با توجه به دیگر ویژگی‌های این اقدام، عنوان کرد: کاهش در مصرف برق، آب و سیستم های گرمایشی و سرمایشی از دیگر امکاناتی است که با عملیاتی شدن این مهم تامین شده است.

رئیس دانشکده دامپزشکی واحد سنندج بیان کرد: اکنون ظرفیت این مرغداری به 13 هزار قطعه افزایش یافته است و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته از امروز شنبه 10 بهمن جوجه ریزی صورت می گیرد.

معاون اداری و مالی واحد سنندج هم گفت: در مجموع اعتباری بالغ بر 135 میلیون تومان اعتبار برای مکانیزه کردن مرغداری واحد سنندج هزینه شده است.

«دکتر انور خسروی» گفت: انتظار می رود که با توجه به اقدامات صورت گرفته زمینه برای افزایش تولید و همچنین ارتقا بهره وری این واحد تولیدی فراهم شود.

 
نظر شما
ادامه