کد خبر: ۲۸۲۶۹
printlogo
 

جوابیـــــــــــه

گزارشی 19/10/94 در صفحه 11 روزنامه با عنوان «گزارش میدانی فرهیختگان از بیمارستان دامپزشکی» به چاپ رسیده که دو نکته در این مصاحبه که به نقل از امیر کمیلیان منتشر شده، توسط او تصحیح شده و به این شرح است:

1- در متن چاپ شده به نقل از اینجانب آمده است «کمبود تجهیزات پزشکی، نبود بانک خون و بالا بودن هزینه‌های درمانی ازجمله مشکلاتی است که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم.» از عبارت بالا چنین استنباط می‌شود که هزینه‌های درمانی دامپزشکی در ایران بالاست، در صورتی که مقایسه ساده‌ای با مراکز درمانی مشابه در کشورهایی که از نظر رفاه عمومی نسبت به کشور عزیزمان ضعیف محسوب می‌شوند (و ترجیحا مایل نیستم نامی از کشور خاصی ببرم) نشان می‌دهد هزینه‌های دامپزشکی در ایران حتی از این‌گونه‌ کشورها نیز کمتر است. بنده در بخشی از مصاحبه ذکر نموده‌ام که متاسفانه برخی خدمات دامپزشکی نظیر رادیوتراپی جهت درمان برخی سرطان‌ها، به دلیل بالا بودن هزینه‌های آن در کشور قابل انجام نیست. تصدیق می‌فرمایید که این عرض بنده با آنچه به اینجانب منتسب گردیده است (به دلیل تلخیص و تقطیع نابجای کل مصاحبه) به کلی متفاوت است.

2- در بخش دیگری از متن چاپ شده به نقل از بنده آمده است «... بسیاری از بیمارستان‌ها حتی دستگاه ام‌آر‌آی نداشتند اما در حال حاضر برخی از این مراکز تجهیزات اولیه برای درمان و تشخیص بیماری‌ها را دارند.» برداشتی که از عبارت بالا صورت می‌گیرد این است که در حال حاضر حداقل بخشی از بیمارستان‌های دامپزشکی مجهز به دستگاه ام‌آر‌آی هستند، در صورتی که هر دامپزشکی که حداقل تجربه بالینی را دارا باشد به خوبی می‌داند که هیچ‌کدام از مراکز دامپزشکی کشور دارای چنین دستگاهی نیستند و بنده در عرایضم تنها به این مطلب اشاره کرده بودم که قبلا ما حتی تصور استفاده از دستگاه ام‌آر‌آی در دامپزشکی کشور را نداشتیم اما در حال حاضر این امر با همکاری برخی از مراکز پزشکی (و نه دامپزشکی) میسر است.

اینجانب آن‌گونه که در متن چاپ شده عنوان شده است «پزشک عمومی» نبوده بلکه دامپزشک متخصص بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک هستم.
 
 
نظر شما
ادامه