کد خبر: ۲۸۲۶۸
 

سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان از توقیف محموله غیرمجاز شترمرغ زنده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مرتضی معراجیان» اظهار کرد: این محموله 16 قطعه ای شتر مرغ از مبداء درمیان به مقصد شهرستان زیرکوه در حال حرکت بود که این محموله به دلیل عدم داشتن مجوز بهداشتی و قرنطینه ای حمل از دامپزشکی توسط نیروی انتظامی توقیف شد.

وی افزود: این محموله با وزن حدود دو تن و به ارزش 200 میلیون ریال توقیف شده و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد که مجوز کشتار این محموله توسط دادگستری درمیان صادر شد.

این مسئول بر ضرورت کنترل بیش از بیش خودروهای حامل طیور زنده با هدف مقابله و پیشگیری از بیماری مهلک آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و گفت: ورود و خروج دام، طیور و هرگونه فرآورده خام دامی از خارج و داخل شهرستان منوط به داشتن مجوز از دامپزشکی است.

معراجیان اضافه کرد: تمام افرادی که قصد حمل هر گونه فرآورده خام دامی، دام و طیور زنده را دارند، به دامپزشکی جهت اخذ مجوزهای بهداشتی لازم اقدام مراجعه کنند.

به گفته وی، با توجه به اینکه بیماریهای مشترک می تواند هم به انسان و هم به اقتصاد شهرستان خسارت وارد کند، از این رو یکی از راههای کنترل و پیشگیری از این بیماریهای نوپدید تشدید و نظارت بیشتر بر تردد و جابه جایی محموله های وارده و صادره است.

شهرستان درمیان دومین قطب تولید گوشت مرغ در استان است.

شهرستان درمیان با وسعت 5797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

 

 
برچسب ها: شترمرغ، درمیان،
نظر شما
ادامه