کد خبر: ۲۸۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ماهی
 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت موادغذایی با منشاء دامی دامپزشکی استان قزوین گفت: بر اساس آزمایشات انجام شده بیش از ۲۰۰ هزار و ۷۰۰ قطعه ماهی آلوده به مالاشیت گرین در استان قزوین معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر غلامپور» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آزمایشات انجام شده بیش از 200 هزار و 700 قطعه ماهی آلوده به مالاشیت گرین در قزوین معدوم شد.

وی بیان کرد: مصرف داروی مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی ممنوع است و در صورتی که مصرف این ماده در مزارع پرورش ماهی اثبات شود، ماهی‌های موجود در مزارع معدوم شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت موادغذایی با منشاء دامی دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: ماده دارویی مالاشیت گرین سرطان‌زا و خسارات بسیاری در پی دارد که بر همین اساس، برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور مصرف این ماده ممنوع است.

غلامپور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ممنوعیت مصرف مالاشیت گرین در استخرهای پرورش ماهی مسئولان دامپزشکی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه اقدام کردند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 130 نمونه از ماهی‌های پرورشی استان قزوین اخذ شده که مصرف مالاشیت گرین در 4 مزرعه پرورش ماهی مشخص شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
  
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شرکت نانو پوشش فلز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
توضییح بیشتری از این ماده و کاربرد آن داده شود
و تشکر از مسئولین محترم
نظر شما
ادامه