کد خبر: ۲۷۳۰

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی تهران و خلخال

 

ظرفیت کشتار 12 هزار راس دام در یک شیفت کاری 5 ساعته در کشتارگاههای استان تهران 

 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: کاهش میزان کشتار در استان تهران ارتباطی با ظرفیت کشتارگاه ها ندارد چرا که کشتارگاه های استان تهران هم اکنون با ظرفیتی بیش ار 90 هزار تن پاسخگوی نیاز مردم استان هستند.

"دکتر علی اکبر فرجی" کاهش 30 درصدی میزان کشتار در استان تهران که روز یکشنبه توسط وزیر بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد را نتیجه کاهش میزان ذخایر دام سبک کشور دانست.
وی در خصوص ظرفیت کشتارگاه های استان تهران، ادامه داد: هم اکنون در کشتارگاه های این استان ظرفیت کشتار 12 هزار راس دام در یک شیفت کاری 5 ساعته وجود دارد که با این میزان کشتار می توان نیاز مردم استان به گوشت قرمز را تامین کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به آمادگی دستگاه های دامپزشکی در نظارت بر توزیع گوشت قرمز و مرغ در ماه مبارک رمضان، گفت: هیچ محدودیتی در تامین نیاز مردم وجود ندارد و تمام تاسیسات نظارتی دامپزشکی در این ایام فعال خواهد بود.

ورود نخستین محموله های گوشت قرمز از قرقیزستان
مدیرکل دامپزشکی استان تهران از ورود دو محموله گوشت قرمز از قرقیزستان به استان تهران خبر داد و گفت: این دو محموله شامل 30 تن گوشت قرمز است که طی چند روز گذشته وارد استان شده است.
فرجی ادامه داد: هم اکنون بخش محدودی از این واردات صورت گرفته که طی روزهای آتی ادامه این محموله ها وارد کشور خواهند شد.

-------------------------------------

 

رئیس اداره دامپزشکی خلخال خبر داد:

احداث کشتارگاه صنعتی در خلخال

 

رئیس اداره دامپزشکی خلخال گفت: کشتارگاه صنعتی خلخال با تخصیص 25 میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در حال احداث است.  
 محسن سعیدی افزود: با افتتاح طرح احداث کشتارگاه صنعتی و پیش بینی کشتار سیصد راس دام سبک و سنگین به صورت روزانه علاوه بر بهره مندی مردم خلخال از گوشت کشتار شده سالم و بهداشتی گوشت مورد نیاز شهرهای کیوی، کلور و هشتجین نیز در این محل تامین می شود.

وی با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی خلخال تا بهمن امسال به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: با افتتاح این مجموعه مشکل کشتار غیر بهداشتی در کشتارگاه سنتی خلخال که بارها باعث تعطیلی و پلمپ آن از سوی مسئولان ذیربط شده برای همیشه حل خواهد شد.

همچنین، عباداله ذبیحی مجری بخش خصوصی این طرح نیز گفت: برای اجرای عملیات این طرح تاکنون بیش از ده میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به خرید تجهیزات فنی کشتارگاه از خارج از کشور با نصب و راه اندازی و تکمیل ساختمان کشتارگاه پیش بینی می شود گوشت قرمز مورد نیاز منطقه در این واحد صنعتی کشتار شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح برای یکصد نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

گفتنی است؛ کشتارگاه سنتی خلخال که به وسیله شهرداری و با نظارت دامپزشکی خلخال اداره می شود به لحاظ وجود مشکلات مختلف از جمله نداشتن سیستم فاضلاب و امکانات جدید کشتار دام سنگین و فرسوده بودن ساختمان، چند بار با مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال تعطیل شده است.
 

نظر شما
ادامه