کد خبر: ۲۶۲۵

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تمام بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در آذربایجان غربی رو به کاهش است.

دکتر شهرام دیلمقانی اظهار داشت: ارائه آمار از تعداد کل بیماری مشترک بین انسان و دام در سطح استان نیاز به بررسی زیاد و تکمیلی دارد که در حال حاضر این آمار در سطح استان در دست اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی نیست.
وی بیماری شاربن، سل، هاری و آبله را از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته 42 هزار راس دام در برابر این بیماری خسارت دیده‌اند.
این مقام مسئول اعلام کرد: سال گذشته در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدامات شاخصی انجام گرفته که از آن جمله می‌توان به معاینه 15 هزار قلاده سگ برای جلوگیری از بیماری هاری از سگ به انسان اشاره کرد.
دیلمقانی اضافه کرد: در این زمینه از توان بخش خصوصی در برابر این بیماری‌ها استفاده شده است.
وی اعلام کرد: افزایش اعتبارات در بخش مبارزه با بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان، کنترل مستمر و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی توانسته این اداره کل را در راستای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت یاری کند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک دام و انسان، سال گذشته 250 هزار رأس گاو، 2‌هزار و 900 رأس بز و 2 میلیون و 900 رأس جمعیت گوسفندی علیه بیماری شاربون واکسینه شدند.
دیلمقانی افزود: به منظور ریشه‌کنی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، طرح مبارزه با بیماری شاربون در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
ادامه