کد خبر: ۲۶۰۴

حکیم مهر -  دانشمند‌ان می‌گویند هر چند اسب‌ها نمی توانند حرف بزنند، اما می‌توانند حرکات زیرکانه چشم‌ها و بدن را هوشمندانه درک کنند.

اسب‌ها به طور ارثی انسان‌ها را بهتر از هر حیوان دیگری درک می‌کنند و حساسیت‌های زیادی را حتی به زیرکانه ترین حرکات چشم و بدن نشان می‌دهند.

بر اساس تحقیق جدیدی که در مجله «رفتار حیوانات» منتشر شده، اسب‌ها قادر هستند، انواع خاصی از سرنخ‌های صوتی و بنیایی در انسان را کشف کنند. حققان بر این باور هستند، روش اهلی کردن اسب‌ها تا اندازه‌ای روی واکنش آنها نسبت به ما تاثیرگذار است.

برای مثال این پژوهش اخیرا که در دانشگاه رنز انجام شده نشان داد که اسب‌ها تعاملات مثبتی را که با تک تک افراد داشته‌اند حتی زمانی که ماهها از انسان‌ها جدا بوده‌اند، به خاطر می آوردند.

لین پروپس، محقق اصلی این پژوهش در گفت و گویی با سایت علمی دیسکاوری تاکید کرد: اسب‌ها حیوانات فوق‌العاده اجتماعی هستند که از حرکات بسیار دقیق بدن و صورت برای ارتباط گرفتن با یکدیگر استفاده می‌کنند.

پروپس تصریح کرد: درباره اجداد اهلی ترین حیوانات اسراری وجود دارد که آنها را مطیع تعامل انسانی می‌کند و این امر در طول پروسه اهلی سازی تشدید می‌شود.

نظر شما
ادامه