کد خبر: ۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر بازرگانی : بسیار شرم‌آور است که در کشوری چون ایران با این همه منابع و با وجود نظام جمهوری اسلامی، هنوز افرادی هستند که برای تامین زندگی خود گدایی می‌کنند. آیا تاکنون شما روز جمعه به طرف بهشت زهرا رفته‌اید تا ببینید کودکان در سرما و گرما سعی دارند با فروش گل، پولی به دست آورند تا زنده بمانند؟...

حسینی مسوول ستاد جمعیت دامپزشکی پس از قرائت بیانیه حمایت این جمعیت از میرحسین موسوی در همایش "حمایت جمعیت دامپزشکی ایران از مهندس موسوی" به مشکلات جامعه دامداران و مرغداران کشور اشاره کرد و خطاب به جامعه دامپزشکی کشور گفت: ما جمعیت دامپزشکی کشور با جمع بزرگی از تولید کنندگان مثل دامداران و مرغداران و دارو سازان در ارتباط هستیم و از نزدیک شاهد مشکلات آنها در چهار سال اخیر بوده‌ایم. به گونه‌ای که هر روز صدای ورشکستگی یکی از این واحدهای تولیدی به گوش ما می‌رسد.

وی افزود: امروز تلاش می‌شود با ارایه آمارهایی که کاملا تبلیغاتی و انتخاباتی است و با بهره‌گیری از رسانه‌ ملی چنان نشان داده شود که هر اتفاق خوبی که در کشور افتاده از صدقه سر دولت نهم بوده است، در حالی که ما در اوایل انقلاب در تولید فرآورده‌های پروتیینی به خودکفایی رسیده بودیم، اما امروزه از برکت واردات بی‌رویه گوشت‌های برزیلی، هندی و فرانسوی و همچنین شیر خشک‌های چینی، واحد‌های تولیدی ما در مرز ورشکستگی‌ قرار گرفته‌اند.

مانی قمی رییس کمیته هماهنگی ستادهای مردمی ستاد مهندس موسوی نیز در این همایش خاطرنشان کرد: ما در شرایطی پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشتیم که یک دستی ناظرین و مجریان، به طور بی سابقه‌ای رخ نمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت نهم با دو گفتمان اصلاح معیشت مردم و احیای ترویج عدالت و برخورد با متخلفین وارد صحنه رقابت انتخابات گذشته شد، افزود: نگاه به چهار سال گذشته نشان می‌دهد که دولت در هر دو عرصه شکست خورده است. در بخش معیشت رشد تولید ناخالص داخلی که قرار بود به 8 درصد برسد به طور متوسط تنها به 27/6 درصد رسید و رشد سرمایه‌گذاری که قرار بود 2/12 درصد برسد به 8/4 درصد رسید.

قمی اظهار کرد: تورم هم که قرار بود به 9/9 درصد تقلیل یابد به 25 درصد افزایش یافت. با چنین شرایطی چطور می‌توان ادعا داشت دولت جلوی اسراف را گرفته در حالی که هزینه‌های دولت چندین برابر شده است. دولت نهم مدعی است که جلوی متخلفین را گرفته در حالی که گزارش دیوان محاسبات و کمیسیون تلفیق بودجه‌ موارد متعدد تخلف دولت را گزارش کرده‌اند، اما دولت به هیچکدام از این گزارش ها وقعی نگذاشت.

رییس کمیته هماهنگی ستادهای مردمی مهندس موسوی در ادامه این همایش به معرفی شخصیت مهندس موسوی پرداخت و گفت: موسوی مورد تایید امام راحل بود. او تجربه مدیریت کلان کشور را در کارنامه خود دارد و بین هر دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب مقبولیت دارد. چهره‌های خادم کشور را با چوب تکفیر خانه نشین نمی‌کند، به آزادی‌های قانونی مردم احترام می‌گذارد و به حقوق زنان توجه جدی دارد. وی دانشجویان را سرافراز می‌پسندد نه ستاره دار، به حقوق اقلیت‌های قومی و دینی احترام می‌گذارد و به قانون پایبند است. موسوی از جنجال آفرینی در عرصه بین‌المللی که هزینه‌های بسیاری برای ملت ایران به دنبال دارد بیزار است و با شکست حریم علما و مرجعیت مخالف است.

تقی تقی پور بازرگانی استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز در سخنانی با بیان اینکه به عنوان یکی از اعضای جامعه دامپزشکی کشور به میرحسین موسوی رای می‌دهد تصریح کرد: چگونه است که مردم هر شهر و روستا با هر سطح سواد حق انتخاب شما به عنوان رییس جمهور را دارند اما اعضای هیات علمی دانشگاه ها که از برجسته ترین اقشار علمی کشور هستند حق ندارند رییس دانشکده خود را خود انتخاب کنند؟ 

بازرگانی در ادامه با اشاره به دو نامه که خطاب به رییس دولت نهم نوشته بود، گفت: در آن دو نامه تلاش کردم از دیدگاه یک استاد دانشگاه مشکلات کشور را با احمدی نژاد در میان گذارم. به وی گفتم آیا تاکنون برای شما و معتمدان شما فرصتی پیش آمده که وضعیت تکدی گری در تهران را مورد توجه قرار دهید؟ بسیار شرم‌آور است که در کشوری چون ایران با این همه منابع و با وجود نظام جمهوری اسلامی، هنوز افرادی هستند که برای تامین زندگی خود گدایی می‌کنند. آیا تاکنون شما روز جمعه به طرف بهشت زهرا رفته‌اید تا ببینید کودکان در سرما و گرما سعی دارند با فروش گل، پولی به دست آورند تا زنده بمانند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دولت کنونی اظهار کرد: کجای کارنامه شما حکایت از عدالت و مهرورزی دارد؟ در دانشگاه تهران وضعیت پژوهش حتی برای دانشجویان دوره دکترای تخصصی وضع اسفباری دارد در حالی که مسوولان ما همیشه مدعی هستند پیشرفت و علم در کشور ایران پژوهش محور است. آیا هزینه‌های اضافی دولت نهم باعث نشده بودجه‌های پژوهشی در این سطح کاهش داشته باشد؟

دکتر حمید چوبینه مسوول دبیرخانه ستاد میرحسین موسوی نیز در این گردهمایی با اشاره به دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی گفت: در دوره رییس جمهوری خاتمی، وی از کرامت و عزت مردم ایران در دنیا دفاع می‌کرد ولی اکنون دولت نهم با توزیع سیب‌زمینی عزت و کرامت این مردم را به مضحکه گرفته است. اگر چه مردم ما با سر دادن شعار «مرگ بر سیب‌زمینی» نشان دادند که هنوز مردمی با عزت هستند.

وی با اشاره به شعارهای دولت نهم، این دولت را شعار محور و غیرعملگرا خواند و افزود: رییس جمهور می‌گفت با خانواده سالاری مبارزه می‌کند اما دیدیم باجناق سالاری را پایه گذاشت. گفت عزت ما را در جهان افزون می‌کند اما دیدیم چگونه زیر پرچم خلیج عربی می‌نشیند و سخنرانی می‌کند. گفت نفت را سر سفره‌های مردم می‌آورد اما دیدیم حداقل آن را هم به سر سفره‌های مردم نیاورد. گفت با افراد از در لطف و محبت در خواهد آمد دیدیم که چگونه با تیغ ناسزا با روشنفکران برخورد شد. گفت خاتمی به دنبال رابطه با آمریکاست اما دیدیم که چگونه با آمریکا نامه نگاری کرد و حتی جوابی نگرفت. به رییس دولت شعار محور که هیچ موقع در وادی عمل قرار نگرفت توصیه می‌کنم که از مردم عذرخواهی و از خداوند طلب بخش کند.

در این همایش "بهزاد قره یاضی" نماینده مرکز پژوهش وزارت جهادکشاورزی نیز با ارایه آمارهایی در عرصه دامپزشکی و کشاورزی گفت: در سال 79، 6/2 میلیارد دوز واکسن رازی در کشور تولید می‌شد. در انتهای سال 83 میزان تولید به 4 میلیارد دوز واکسن رسید اما در انتهای سال 84 یعنی تنها شش ماه پس از روی کار آمدن دولت نهم تولید واکسن به 7/2 میلیارد دوز کاهش یافت و باقی نیاز مصرفی را وارد کردیم.

وی تصریح کرد: در سال 85 تولید واکسن رازی به 7/1 میلیارد دوز یعنی تقریبا به میزان سال‌های اوایل انقلاب کاهش یافت از سال 86 به بعد هم دیگر آمار اعلام نشد. ما نامه نوشتیم و اعتراض کردیم و گفتیم که علاوه بر کمبود واکسن کیفت آنها نیز افت کرده است و دام‌هایی که کشاورزان برای واکسن زدن به مراکز بردند تلف شده‌اند. اما نه تنها کمکی نشد بلکه در عوض ما را به اتهام نشر اکاذیب به دادگاه بردند. دولت نهم تولید و توسعه علمی را به مضحکه گرفته و صنعت واکسن سازی با قدمت یک صد سال در ایران را نابوده کرده است.

قره یاضی در ادامه به بیان رابطه میان شکر، سیب زمینی و انتخابات پرداخت و گفت: صنعت قند و شکر در کشور ما بیش از یک صد سال قدمت دارد. در سال 83 تمامی نیازهای داخلی از تولیدات داخلی تامین شد و تنها 190 هزار تن شکر با تعرفه 150 درصد وارد کشور شد اما در دولت نهم پنج میلیون تن شکر یعنی نیاز 27 سال شکر کشور با تعرفه صفر درصد وارد کشور شد که اگر میانگین واردات شکر را یک میلیون تن در سال در نظر بگیریم هر ساله یک میلیارد کیلو وارد کشور شده و اگر هر کیلو 200 تومان هم سود داشته باشد مبلغی حدود 200 میلیارد تومان سود باد آورده برای وارد کنندگان شکر به همراه داشته است.

وی افزود: در چنین روندی تولید چغندر قند برای وارد کنندگان شکر مزاحمت ایجاد می‌کرد اما به برکت دولت نهم این مشکل هم حل شد. آمار موجود در وزارت کشاورزی نشان داده که سطح تولید چغندر قند در این چهار سال به یک سوم میزان کاهش یافته و هم کشاورز و هم کارخانه‌دارهای شکر ورشکست شده‌اند. وزارت کشاورزی دولت نهم با یک تدبیر جالب کشت سیب زمینی را جایگزین کشت چغندر قند کرد. چون برای اولین بار پس از انقلاب در سال 85 و 86 سیب‌زمینی آلوده وارد کشور کرده بودند و ادامه ماجرا را هم که می‌دانیم، دولت سیب‌زمینی‌ها را خرید و بین قشر فقیر جامعه به صورت رایگان توزیع کرد. تمام این بدبختی‌ها به این خاطر است که دولت نهم نمی‌داند برنامه ریزی چیست و تمام شوراهای متخصص و برنامه‌ریز را منحل کرده است.

دکتر یعقوب مهندس مدیر کل تازه برکنار شده دامپزشکی استان فارس نیز در این همایش وضعیتی را که در چند سال اخیر به صنعت دامپزشکی کشور تحمیل شده است را غیر قابل توصیف خواند و گفت: اگر دولت با بخشنامه‌ها و لایحه‌هایی که به دامپزشکان تحمیل می‌شود مخالف است چرا در صحن علنی مجلس از این قانون‌ها حمایت می‌کند و ما را در استان‌ها در منگنه قرار می‌دهد. تا زمانی که دامداری‌ها و مرغداری‌های کشور که در اثر واردات بی‌رویه گوشت و شیر خشک ورشکست شده‌اند، توسعه نیابند برای همکاران دامپزشک من زمینه اشتغال فراهم نمی‌شود. وقتی از معاون وزیر دولت نهم پرسیدم که ما با این گوشت‌های مانده در سردخانه‌هایمان چه کنیم؟ گفت شما نگران نباشید، شما «هر چی» می‌خواهید تولید کنید دولت خریداری می‌کند.

وی افزود: پر واضح است دولتی که از کلمه "هرچی" در مورد میزان تولیدات یک صنعت تاثیر گذار در زندگی روزمره مردم صحبت می‌کند هیچ بویی از برنامه‌ریزی نبرده است.

در این همایش بیدگلی به نمایندگی از بخش غیر دولتی نیز بیانیه‌ای در حمایت از میر حسین موسوی قرائت کرد. 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید درودی
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۴/۰۶
0
0
من یکی از تکنسین دامپزشک هستم که در دامداری تکنو شیر کار می کنم
من برای دکتر بازرگان احترام زیادی قائل هستم
من خودم شاهد این بودم که سال 86 و 87 چطور دامداری های کوچک ورشکست شدن و به خاطر حمایت نکردن دولت از تولید کننده های شیر چطور یه دامداری مجبور شد 20تن شیر را توی خیابون های ورامین رها کند
این ماییه تاسف واسه هر ایرانی هست
نظر شما
ادامه