کد خبر: ۲۵۱۹

حکیم مهر -  رئیس نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در راستای نظارت بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهر کرمانشاه در شش‌ ماه اخیر 14 واحد عرضه اجزای حرام دام شناسایی پلمب شدند.

علیرضا حیدری بیان داشت: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده در برنامه سال جاری دامپزشکی استان مبنی بر ارتقای بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی اصولی بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی، با تشکیل بیش از 20 اکیپ استانی و شش اکیپ در شهرستان کرمانشاه، ظرف شش‌ ماه اخیر 14 واحد متخلف پلمب و بیش از هزار و 389 قطعه اجزای حرام دام در سطح شهر کرمانشاه جمع‌آوری و معدوم شده است.
وی با اشاره به اهمیت نظارت بهداشتی برفرآورده‌های خام دامی ادامه داد: لازمه داشتن جامعه سالم، تامین غذای سالم برای جامعه است و دامپزشکی در این راستا خود را موظف می‌داند با تمام توان پاسدار امنیت غذایی شهروندان باشد.
حیدری تاکید کرد: اکیپ‌های دامپزشکی با بازرسی روزانه مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مانند قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها، کشتارگاه‌ها و دیگر مراکز، موارد تخلف را پیگیری و با تشکیل پرونده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.
رئیس نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه همکاری مراجع قضایی با دامپزشکی را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: دستگاه قضایی استان با اختصاص قاضی ویژه سهم به‌سزایی در تامین و ارتقای بهداشت عمومی سطح شهر کرمانشاه ایفا کرده است.
وی در پایان از شهروندان خواست با همکاری با اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی، از خرید گوشت قرمز، مرغ و ماهی و آلایش‌های خوراکی که در معابر عمومی عرضه می‌شوند، خودداری کرده و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را حتما از مراکز معتبر تهیه کنند.

 

نظر شما
ادامه