کد خبر: ۲۴۸۴

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور از احداث کشتارگاه‌های صنعتی جدید با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در کشور خبر داد.

دکتر محسن دستور در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام و تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی از سوی سازمان دامپزشکی کشور از سالیان پیش در حال اجراست، از این رو تا حدامکان تلاش بر حذف کشتارگاه‌های سنتی که گاه نیز تعداد کشتار دام در آنها بسیار پایین و انگشت شمار است متمرکز شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سعی بر تشویق بخش خصوصی برای احداث کشتارگاه‌های منطقه‌ای صنعتی با استفاده از پرداخت تسهیلات از سوی دولت صورت می‌گیرد.
وی افزود: تلاش سازمان دامپزشکی بر تدوین برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای استفاده هرچه کارآمدتر از همه بخش‌های اصلی و جنبی تولید و فرآوری گوشت برای سوددهی و افزایش کارآیی اقتصادی کشتارگاه‌های صنعتی احداث شده توسط بخش خصوصی است.
دکتر بهراد زندیه، مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت دو کشتارگاه صنعتی منطقه‌ای در تبریز و بناب و در دست احداث بودن چهار کشتارگاه صنعتی دیگر در شهرستان‌های این استان، آمادگی کامل این اداره کل را برای حذف کشتارگاه‌های سنتی غیربهداشتی با همکاری مسئولان شهرستانی اعلام کرد.

 

نظر شما
ادامه