کد خبر: ۲۴۵۱۵

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری هاری در مورخ 29 آذر ماه با حضور مدیران، مسئولین ستادی، رؤسای شبکه ها، کلینیسین های بخش خصوصی و همچنین نمایندگانی از محیط زیست و مرکز بهداشت استان، در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار گردید.

بیماری بسیار خطرناک هاری، یک بیماری حاد ویروسی قابل انتقال از حیوانات به انسان می باشد و در صورت ابتلا به هاری، مرگ قطعی است این بیماری مخصوص پستانداران خونگرم می باشد، و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری از طریق واکسیناسیون است.

با توجه به هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق، پتانسیل های حیات وحش و وجود کانون های بیماری در استان کرمانشاه، اهمیت موضوع و سنگین بودن وظیفه دامپزشکی بیشتر خود را نمایان می سازد و برگزاری چنین دوره هایی جهت هماهنگی و افزایش سطح علمی کارکنان دامپزشکی بسیار مفید می باشد، و نیز همکاری دستگاه های ذیربط از جمله مرکز بهداشت و محیط زیست را می طلبد.

در این جلسه آخرین وضعیت بیماری در جهان، کشور و استان مورد ارزیابی قرار گرفت و کارآمدترین نکات فنی در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری هاری، ارائه گردید. انجام پایش و واکسیناسیون سگ های صاحبدار توسط دامپزشکی همچنین دیده بانی و دیده وری اداره محیط زیست جهت مراقبت و گزارش موارد مشکوک بیماری در حیات وحش به اداره کل دامپزشکی، کنترل جمعیت سگ های ولگرد و درمان به موقع موارد سگ گزیدگی در انسان از مهمترین راه های کنترل بیماری یاد شد.

در پایان از یکی از کانون های هاری در شهرستان سرپل ذهاب بازدید به عمل آمد.

لازم به ذکر است مربی این دوره آموزشی «دکتر مصطفی عزیزیان» مسئول پیشگیری و کنترل بیماری هاری در سازمان دامپزشکی کشور بود و به مدت یک روز توسط اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار گردید.

 

نظر شما
ادامه