کد خبر: ۲۴۴۲۱

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: این اداره کل نظارت های لازم را بر روی کشتارگاه صنعتی بجنورد دارد و موزاین بهداشتی از سوی پیمانکار اجرا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حمید رمضانی» در پاسخ به این سوال که شنیده شده رعایت موازین بهداشتی از سوی پیمانکار رعایت نمی شود، افزود: این اداره کل ناظر بهداشتی است و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود به هیچ عنوان اجازه فعالیت را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه این کشتارگاه در حالی به پیمانکار واگذار شد که با کمبودهایی مواجه است، ادامه داد: این پروژه، میراث ناجوری بوده که به این پیمانکار واگذار شده اما با این وجود تعامل خوبی با این اداره کل دارد و در حال اصلاح برخی از ساختارها می باشد.

رمضانی اظهار کرد: ما نیز از روند موجود راضی نیستیم اما پیمانکار در حال انجام کارهایی است.

رییس شبکه دامپزشکی بجنورد با اشاره به اینکه این کشتارگاه مشکل تبدیل ضایعات دارد، بیان کرد: تبدیل خون به پودر در این شبکه انجام نمی شود و آن به صورت بهداشتی دفن می شود.

وی توضیح داد: دستگاه لازم برای انجام این کار در کشتارگاه وجود دارد اما به دلیل اینکه کشتار به ظرفیت موجود نرسیده، از آن استفاده ای نشده و مستهلک شده است.

رحیمی تاکید کرد: روزانه حدود 120 راس دام سبک و 12 راس دام سنگین در این کشتارگاه کشتار می شود این درحالیست که ظرفیت کشتارگاه کشتار 500راس دام سبک و 50راس سنگین در روز می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه