کد خبر: ۲۴۴۱۶

هفتمین جشنواره انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز (حرکت) با معرفی انجمن دامپزشکی به عنوان انجمن برتر دانشجویی در حوزه آموزش به کار خود پایان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو از اهواز، اختتامیه هفتمین جشنواره حرکت دانشگاهی در آمفی‌تئاتر شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران با تقدیر از فعالان دانشجویی برگزار شد.

عبدالرحیم هوشمند، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در این آیین اختتامیه بیان داشت: انجمن‌های علمی دانشجویی عبارت از دانشجویان علاقه‌مند فعالیت‌های علمی است؛ وظیفه این انجمن‌ها دانش‌افزایی در دانشگاه است.

وی افزود: نشست‌های علمی و تخصصی دانشجویان و جلسات نقد و بررسی از جمله فعالیت‌های علمی در انجمن‌های علمی‌دانشجویی است؛ همچنین فعالیت‌های کمک‌آموزشی برای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان می‌تواند توسط انجمن‌های علمی‌دانشجویی انجام شود و این از اختیارات قانونی این انجمن‌ها است. با انجام این اقدام می‌توان شاهد رشد دانشجویان بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: باید شرایط برای رشد فرهنگی و علمی دانشگاه مهیا شود؛ شکوفایی خلاقیت دانشجویان، افزایش مشارکت و مراقبت‌های علمی و حمایت از فعالیت‌های علمی از جمله اهداف انجمن‌های علمی دانشجویی است که می‌تواند موجب رشد دانشجویان شود.

هوشمند با تأکید بر لزوم بسترسازی برای فعالیت‌های دانشجویی گفت: وظیفه داریم بستر را برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مهیا کنیم؛ این انتظار وجود دارد که خود دانشجویان در فعالیت‌ها شور و نشاط دانشجویی را افزایش دهند؛ باید خودباوری را در دانشجویان ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: پیامد رشد علمی، رشد فرهنگی است و این خواسته ماست که انجمن‌های علمی‌دانشجویی محل فعالیت‌های علمی باشد، نه چیز دیگر. باید از این فرصت برای خودباوری استفاده شود.

در اختتامیه این جشنواره از فعالان انجمن‌های علمی‌دانشجویی تقدیر و انجمن علمی‌دانشجویی دامپزشکی به‌عنوان انجمن برتر جشنواره حرکت دانشگاه شهید چمران معرفی شد.

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر به عنوان انجمن برگزیده در حوزه ترویج علم، انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی به عنوان انجمن برگزیده در حوزه آموزش، انجمن علمی دانشجویی علوم تربیتی به عنوان انجمن برگزیده در حوزه ارتباط با صنعت انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر به عنوان شرکت کننده برگزیده اولین همایش علمی صنعتی نرم افزار آزاد لینوکس معرفی شدند.

برخی از دانشجویان نسبت به نتایج این جشنواره انتقاداتی را در این مراسم مطرح کردند که دبیر کمیته علمی جشنواره در این خصوص گفت: انجمن‌هایی که نسبت به اعلام نتایج اعتراض دارند، اعتراض خود را به‌ صورت مکتوب به دفتر انجمن‌های علمی‌ دانشجویی دانشگاه اعلام کنند.

 

نظر شما
ادامه