کد خبر: ۲۴۴۰

حکیم مهر -  دکتر محسن مشکوة متخصص بهداشت مواد غذایی و رئیس هسته تدوین قوانین سازمان دامپزشکی کشور با حضور در برنامه نیمروزی یکم تیرماه رادیو سلامت درباره موضوع ایمنی غذا به اظهار نظر پرداخت.

وی در این برنامه به چرخه و زنجیره تولید غذا اشاره کرد و ایمنی غذایی را وابسته به نظارت بر همه مراحل تولید تا مصرف و از مزرعه تا میز غذا دانست.

دکتر مشکوة در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره نقش سازمان دامپزشکی کشور در تأمین سلامت مواد غذایی گفت : طبق تفاهم صورت گرفته با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مسئولیت نظارت بهداشتی بر کلیه مواد غذایی با منشاء دامی تا زمانی که وارد چرخه فرآوری نشوند با سازمان دامپزشکی کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه درباره آلودگی 25 درصدی مرغ‌های عرضه شده در تهران به میکروب سالمونلا گفت : سالمونلا از طریق گوشت ، شیر و تخم مرغ می‌تواند انسان را تهدید نماید اما در آزمایشات ما در هر 25 گرم نمونه حتی یک عدد میکروب سالمونلا هم نباید باشد.

دکتر مشکوة افزود : با توجه به این آزمایشات سختگیرانه احتمال آلودگی خطرناک مر‌غ‌های عرضه شده در سطح شهر تهران به سالمونلا وجود ندارد و ممکن است سالمونلاهایی که فقط میزبان آنها طیور هستند و برای انسان خطرناک نیستند ردیابی شود.

وی همچنین درباره استانداردهای عسل و سایر فرآورده‌های دامی گفت : اگر چه در تدوین استانداردها به طور مرتب در جلسات مؤسسه استاندارد شرکت می‌کنیم و در این زمینه دخالت و همکاری داریم اما در روند اجرای استانداردها مسئولیتی متوجه سازمان دامپزشکی کشور نیست.

 

نظر شما
ادامه