کد خبر: ۲۴۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تولیدات کشاورزی باید بهداشت محور، سلامت گرا و بهره ور باشد، گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید باور آن را ایجاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مهدی خلج» در همایش توسعه و تعالی اقتصاد، با بیان اینکه کلیدی ترین عنصر برای تداوم انقلاب اسلامی، اقتصاد است، اظهارکرد: شاید به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در این باره پیام نوروزی می دهند و در طول سال بارها بر این مساله تاکید می کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در سخت ترین شرایط نیز پایه اقتصاد یک کشور را حفظ می‌کند، ادامه داد: نیروی انسانی می تواند ترسیم کننده خطی باشد که مولفه های اقتصاد مقاومتی را محقق می کند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور این نیروی انسانی را مدیران جهادی کشور دانست و گفت: کسانی که می خواهند در این مسیر کار کنند، دلسوز، پرکار، علم محور و مجرب هستند که باید از ظرفیت های ملی و بین المللی آن ها استفاده شود، در عین حال تا خودمان باورمان نشود که می توانیم چنین اقتصادی را داشته باشیم که دورن زا بوده و فقط متکی به واردات نباشد نمی توانیم به آن برسیم و باور این موضوع یک فرهنگ است.

خلج با تاکید بر اینکه تولیدات عرصه کشاورزی باید بهداشت محور، سلامت گرا و بهره ور باشد، گفت: در نهایت این مولفه ها باید منتهی به این شود که قدرت رقابت محصولات تولیدی ما در سطح بین المللی افزایش یابد و مدیر این بخش نیز بتواند در مقابل تولیدات خود پاسخگو باشد.

وی افزود: اگر میخواهیم اقتصاد مقاومتی خوبی داشته باشیم کسانی که در این عرصه تولید می کنند ابتدا باید مولفه تولید سالم را رعایت کنند، بنابراین برای هر واحد تولیدی که در حال کار است یا می خواهد راه بیفتد باید تلاش کرد که تولید را اقتصادی کرد و این نیازمند ایجاد باور در آن هاست.

به گفته رییس سازمان دامپزشکی کشور، اگر بخواهیم تولیدات ما تغییر کرده و بر پایه اقتصاد مقاومتی باشد باید ابتدا این موضوع را در ذهن خود تغییر دهیم.

خلج اظهار کرد: تولیدکننده دیروز پس از پناه بردن به خدا خود را به طبیعت می سپرد، اما شرایط امروز به گونه است که پس از توکل و توسل، عقل و تدبیر را نیز به کار گرفت.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
عقل و تبدیر !!!! لطفا شعار ممنوع
نظر شما
ادامه