کد خبر: ۲۴۳۴۰

روسیه به بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات ارگانیک تبدیل می‌شود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پارلمان این کشور اعلام کرده است که روسیه باید به بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات ارگانیک تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس جمهوری روسیه در پیامی که از سوی رسانه‌های این کشور منتشر شد، خطاب به پارلمان روسیه اعلام کرده است روسیه باید به بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات ارگانیک تبدیل شود.

ولادیمیر پوتین گفت: با تولید محصولات ارگانیک نه‌تنها، مردم کشورمان از این محصولات بهره‌مند می‌شوند، بلکه با وجود منابع آب و خاک کشور می‌توانیم به بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات سالم، سازگار با محیط زیست و مواد غذایی باکیفیت بالا تبدیل شویم، محصولاتی که مدت‌های زیادی است در بسیاری از کشورهای غربی کمتر به آن توجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای محصولات ارگانیک در جهان در حال رشد است، افزود: داشتن رویکرد ملی در این زمینه ضروری است و تا سال 2020 باید بتوانیم تمامی مواد غذایی کشور را خودمان تأمین کنیم.

گفتنی است، سال 2015، سال تغییر در کشاورزی روسیه از سوی دولت این کشور بوده است که رویکرد جدیدی را پیش گرفتن و برچسب‌گذاری محصولات را اجباری کرده‌اند.

در ژانویه 2015 رئیس جمهوری این کشور برچسب‌گذاری محصولات تراریخته را در این کشور اجباری کرد، لایحه‌ای که برای حمایت از مصرف‌کننده و رفاه حال آنها تصویب شد و جرایمی برای برچسب‌های مبهم و نامشخصی که روی محصولات حاوی مواد اصلاح‌شده ژنتیکی زده می‌شد در نظر گرفته شد.

در ادامه، در ماه ژوئن معاون نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه روسیه از محصولات تراریخته برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی استفاده نخواهد کرد، اظهار داشت: روسیه راه متفاوتی را انتخاب خواهد کرد و از این فناوری‌ها استفاده نمی‌کند.

آرکادی دورکوویچ خاطرنشان کرد: یکی از نتایج این تصمیم ما این است که تولیدات روسیه یکی از تمیزترین و پاک‌ترین محصولات تولیدی در جهان از لحاظ استفاده از تکنولوژی خواهد بود.

همچنین وزیر کشاورزی روسیه، نیکو فیودورو معتقد است کشورش باید کشوری رها و آزاد از هرگونه محصولات تراریخته باشد و تأکید کرده است که دولت نمی‌خواهد به شهروندان آسیب برساند.

لازم به ذکر است، در سپتامبر 2015، دولت روسیه ممنوعیت تولید مواد غذایی تراریخته در این کشور را اعلام کرده بود.

در رسانه های روسیه به نقل از پوتین تصاویری را با مضمون خطاب این که "ما نباید مردم خود را مسموم کنیم" منتشر کردند

 

نظر شما
ادامه