کد خبر: ۲۴۳۱۲

سرپرست اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد  به منظور شناسایی و مبارزه با عوامل بیماری در جمعیت دامی استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 120000 مورد معاینه، تشخیص و درمان انواع دام توسط کارشناسان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در استان یزد صورت گرفته است.

«دکتر محمد صادقی» اظهار داشت: به منظور شناسایی و مبارزه با عوامل بیماری در جمعیت دامی استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 120000 مورد معاینه، تشخیص و درمان انواع دام توسط کارشناسان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در استان یزد صورت گرفته است. در همین مدت تعداد 300 راس دام و 1100 قطعه طیور کالبدگشایی شده و همچنین توسط کارشناسان دامپزشکی مشاوره های لازم در زمینه های مختلف درمانی به صاحبان دام ها ارائه گردیده است.

این مقام مسئول یادآور شد: معاینه، تشخیص و درمان انواع بیماری های دامی و مشترک، یک فعالیت خطیر، متنوع و گسترده می باشد که علاوه بر حفظ سرمایه های دامی و تضمین سرمایه گذاری در این بخش می تواند منجر به ارتقای سطح عمومی بهداشت در جامعه شود.

وی در ادامه افزود: در کنار مشکلات فوق عملیات مختلف آزمایشگاهی بر روی نمونه های فراورده های خام دامی، خون، بافت و سایر نمونه های مشکوک به بیماری انجام می گیرد که علی رغم رعایت نکات ایمنی می تواند خطرات جدی را متوجه کارشناسان آزمایشگاه دامپزشکی نماید.

سرپرست اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد در پایان عنوان کرد: اگر چه کارکنان خدوم دامپزشکی در راه انجام وظیفه، بدون هیچ چشم داشتی کلیه خطرات این حرفه را به جان می خرند، اما امیدواریم با پیدایش آگاهی جامعه و مسئولین امر نسبت به مشقات و خطرات پیش روی این بخش و همکاری با مجموعه خدمتگزاران خود، مسیر خدمت بهتر را برای این عزیزان فراهم آوریم.

 

 

برچسب ها: یزد، دامپزشکی،
نظر شما
ادامه