کد خبر: ۲۴۳۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش درسیاهکل، یک راس گاو باردار که قادر به زایمان نبود توسط عمل سزارین دو گوساله خود را به صورت به هم چسبیده به دنیا آورد.

«دکتر بابک شهبازی» دامپزشک این عمل در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل در خصوص این اتفاق گفت: این دامدار پس از سعی خود برای زایمان این گوساله که موفقیت آمیز نبود با بنده تماس گرفتند و پس از حضور تنها راه به ذنیا آوردن گوساله که تلف شده بود را عمل سزارین تشخیص داده و گاو بااین عمل نجات پیدا کرد.

این اتفاق در روستای کلنادان روی داد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی گلی
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
به نام خدا
با سلام و خسته نباشید، بنده متخصص مامایی و بیماری‌های تولید مثل دام هستم. نزدیک به بیست سال سابقه‌ی کار بالینی دارم و از این مدت زمان حدود 15 سال آن را دامپزشک بخش خصوصی دامپزشکی بوده‌ام. هم اینک عضو هیأت علمی دانشگاه هستم و در طی این سالها با مشکلات و بیماری‌های زیادی در زمینه‌ی مامایی و تولید مثل دام برخورد داشته‌ام و درک میکنم که همکاران شریف در حرفه‌ی بالینی دامپزشکی چقدر بی ریا و خالصانه برای رفع مشکلات و درمان بیماری‌هایی که دام‌ها دچار آنها میشوند تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند. از این فرصت استفاده می‌کنم و به این همکار زحمتکش و عزیز خسته نباشید میگم و به او درود میفرستم برای این اطلاع رسانی. امیدوارم پیامد عمل ایشان برای گاو مادر هم خوب باشد و اگر در این زمینه هم اطلاع رسانی نماید و روند درمانی بعد از عمل و نتایج درمان را برای تجربه‌ی سایر همکاران خود به ویژه همکاران جوان و کم تجربه به تفصیل گزارش نماید کار شایسته‌ی خود را تکمیل نموده است. چنین به اشتراک گذاری‌های فعالیت بالینی موجب هم ارتقاء کیفی کار دیگر همکاران می‌شود و هم اگر خدای نکرده نقصی در کار خود گزارشدهنده وجود داشته باشد با اظهار نظر و همفکری دیگران انشاء الله رفع می‌گردد.
با تشکر
نظر شما
ادامه