کد خبر: ۲۴۲۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی خراسان جنوبی بابیان اینکه شتر باید نحرشود، اظهار کرد: گوشت شتری که نحر نشود نجس است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، «حجت‌الاسلام حیدری» ادامه داد: اگر بخواهند شتر را ذبح کنند، باید با کارد که از آهن و برنده باشد، در گودی بین گردن و سینه‌اش فروکنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به قربانی کردن شتر در جلوی برخی هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: در برخی موارد نادر دیده شده که شتر در جلوی برخی هیئت‌های مذهبی نحر نشده و این در حالی است که شتر باید حتما نحر شود.

وی افزود: یکی از دستورات اسلام این است که حیوان حلال‌گوشت مانند دام، طیور و ماهی باید ذبح شوند، اما شتر باید نحر شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی خراسان جنوبی از نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه‌های خارج از کشور مانند برزیل خبر داد و گفت: یکی از باورهای اشتباه مردم این است که می‌گویند گوشت‌های وارداتی حرام است.

وی ادامه داد: در کشورهای خارجه نیز که گوشت آن‌ها به ایران صادر می‌شود ناظرانی از ایران وجود دارند.

حجت‌الاسلام حیدری بابیان اینکه در کشتارگاه های خارج از کشور ناظر بهداشتی و شرعی از ایران نظارت دارند، بیان کرد: این افراد بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه نظارت می‌کنند.

 

 

برچسب ها: شتر، نحر، نجس،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
سلام حاج آقا:
جمله خود شما هم غلط هست . شما فرموده اید که «وی افزود: یکی از دستورات اسلام این است که حیوان حلال‌گوشت مانند دام، طیور و ماهی باید ذبح شوند، اما شتر باید نحر شود.» دقت فرمایید کهاگر ماهی را ذبح کنند حرام می شود. ماهی باید صید شود نه ذبح!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
گیاهخواری= غذای پاک خوردن در حالیکه ذره ای از خون یک آفریده متعالی خداوند ریخته نمیشود. بیاییم قبل خوردن کباب اندکی و لو درنگی هم که شده بیاندیشیم که این لقمه لذیذی که میخواهیم بخوریم موجود نازنینی بود که از مادر زاده شد، دارای سیستم عصبی بسیار پیشرفته شبیه ما انسان ها بوده و با استثمار ما انسانها تحت شرایط غیر عادی بزرگ شده و چاق گردید. وحشیانه سرش بریده شده و همزمان احساس زجر آور خفگی را هم تجربه کرده است و اینک پس از طی این پروسه غم انگیز خوراک ما شده و میخواهیم از خوردنش لذت ببریم! به راستی چنین خوراکی پس از تفکر از گلو پائین خواهد رفت؟؟!!
نظر شما
ادامه