کد خبر: ۲۴۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر -  وزیر بازرگانی گفت: نخستین محموله گوشت قرمز سه شنبه(اول تیرماه) از قرقیزستان وارد کشور می شود.
 مهدی غضنفری  در حاشیه دومین همایش توسعه فضای کسب و کار در جمع خبرنگاران گفت: اولین محموله وارداتی گوشت قرمز از قرقیزستان سه شنبه هفته آینده وارد کشور می شود.
وزیر بازرگانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری افزود: اداره کشور به یک فرد بر نمی گردد و اگر مقامات تشخیص دهند که هر قسمتی آمادگی همکاری ندارد، خود وارد موضوع می شوند و به همین دلیل معاون اول دستور جدیدی را صادر کرد که بر مبنای آن، استان سیستان و بلوچستان در این عرصه وارد می شود.
وی تصریح کرد: کمبود گوشت در روزهای اخیر موجب افزایش قیمت شده است، اما تلاش دولت آن است که مواد پروتئینی مردم تهران و برخی شهرها ابتدا از منابع داخلی تامین شود و اگر کفاف نداد، واردات صورت گیرد.
این عضو کابینه دهم با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهوری و واردات دام و انتقال گوشت از کشورهای هم مرز گفت: به طور حتم قیمت ها کاهش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان، نیاز بیشتر و بازار حساستر می شود که سازمان های مرتبط باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
غضنفری گفت: اینکه باید همه ابزارهای تصمیم گیری برای انجام بهتر امور متمرکز شوند، کاملا درست است اما چنانچه حساسیت در تمام بخش ها شکل گیرد، مشکلات کمتر خواهد شد.
به گفته غضنفری سازمان دامپزشکی باید با درک شرایط موجود، اجازه تردد دام بین استان ها و یا واردات منابع سالم را صادر کند. البته باید توجه داشت که تنظیم بازار گوشت قرمز با توزیع یک یا دو محموله امکان پذیر نیست و شاید در روزهای نخست موثر باشد؛ اما در درازمدت باید به تامین مستمر اقدام کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دامپزشک
|
-
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
این هم از طنز روزگار است که وزیر بازرگانی در همایش تو سعه فضای کسب و کار خبر از واردات گوشت می دهد! پس چه شد آن همه فریاد خودکفایی و رسیدن به امنیت غذایی؟!
نظر شما
ادامه