کد خبر: ۲۴۲۳

حکیم مهر -  رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت با بیان این که استفاده از میوه‌ها و سبزیجات آلوده یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های گوارشی است، بر شستشوی کامل و ضدعفونی شده سبزی‌ها و میوه‌ها تاکید و نحوه صحیح شستن میوه‌ها و سبزی‌ها را در 4 مرحله تشریح کرد.

معصومی‌اصل گفت: در مرحله اول باید گل و لای سبزی‌ها و میوه‌جات با آب شسته شود. در مرحله دوم چند قطره مایع ظرفشویی به مدت 5 دقیقه به آن اضافه شود در مرحله سوم پس از آبکشی، یک قاشق مرباخوری پرکلرین یا مایع ضدعفونی سبزیجات به مدت 5 دقیقه به آن اضافه کنند و در مرحله آخر آنها را به طور کامل آبکشی کنند.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت استفاده از مایعات مناسب مانند دوغ، چای، و مایع ORS را برای درمان اسهال مناسب عنوان کرد و گفت: صرف نوشابه و آب ‌میوه‌های صنعتی، اسهال و استفراغ را تشدید می‌کند.

بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی، بیماری‌هایی هستند که دستگاه گوارش را درگیر می‌کنند. عامل ایجاد این بیماری‌ها مانند بیماری اسهال یا اسهال خونی، باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها هستند و با رعایت نکات بهداشت فردی و بهداشت آب و مواد غذایی می‌توان به‌طور کامل از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

نظر شما
ادامه