کد خبر: ۲۴۱۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
«دکتر مهدی خلج» در این سفر یک‌روزه ضمن دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، از تعدادی از کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی فراورده‌های گوشتی این استان بازدید کرد ...

حکیم مهر - «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز با سفر به استان سیستان و بلوچستان، از کشتارگاه ها و واحدهای مختلف بسته بندی فراورده های گوشتی زاهدان بازدید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان هدف از سفر رئیس دامپزشکی کشور را به استان، بررسی مشکلات و واحدهای تولیدی گوشت و همچنین بررسی نحوه قرنطینه بر ورد دامهای وارداتی به استان را عنوان کرد.

«دکتر مهدی حسینی» افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استانهای شاخص کشور در تولید گوشت می باشد و لازم است تا همه موارد بهداشتی و پزشکی و کنترل دامها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی حضور در کشتارگاه پاکدام با ظرفیت روزانه 100 راس دام سنگین، واحدهای بسته بندی بهنام با ظرفیت بسته بندی روزانه 15 تن گوشت، هامون تباهه با ظرفیت 10 تن، مزارع نوین ایرانیان با ظرفیت 9 تن و جهان پسند آذر میلاد با ظرفیت روزانه 14 تن را از جمله مهمترین برنامه های رئیس دامپزشکی کشور در سفر به زاهدان عنوان کرد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از ظرفیت ها دامی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان از ظرفیت دامی خوبی برخوردار است که می تواند در رفع نیاز کشور اثرگذار باشد.

«دکتر مهدی خلج» افزود: سازمان دامپزشکی وظایف خطیری در امنیت غذایی و سلامت مردم دارد.

وی بیان داشت: دامپزشکی همواره در بخشهای بهداشتی و سلامت جامعه نقش پر رنگ دارد و خدمات این نهاد قابل تقدیر است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ظرفیتهای دامپروری در استان گفت: باید از این ظرفیتها برای رفع نیاز کشور در صورت رعایت شاخص های بهداشتی استفاده کرد.

خلج با اشاره به اصل حاکمیتی دامپزشکی در اعمال ضوابط بهداشتی اظهار داشت: رعایت اصول و موازین بهداشتی دامپزشکی ضمن توسعه تولید پایدار، افزایش اشتغالزایی را در منطقه در بر خواهد داشت.

 

«دکتر مهدی خلج» در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه دامهای وارداتی از مرزهای جنوب شرق کشور باید در داخل استان سیستان و بلوچستان ذبح و پروار بندی شود.

وی افزود: کشتارگاه های این استان ظرفیت بسته بندی انواع فرآوردههای گوشتی را دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: دامهای وارداتی از آن سوی مرز به سیستان و بلوچستان ابتدا باید در قرنطینه های مرزی نگهداری و از آلایندگی های احتمالی پاک شود و سپس در ظرفیت های خوب دامی ایجاد شده کشتار به صورت بسته بندی در بازار مصرف توزیع شوند.

مهدی خلج گفت: این سازمان آمادگی دارد از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین گوشت کشور از سیستان و بلوچستان بهره مند شود چرا که با تلاش های صورت گرفته ظرفیت های خوبی در این دیار فراهم شده که حیف است غیر استفاده باقی بماند.

خلج بیان کرد: یکی دیگر از اهداف دامپزشکی پروار بندی دامهای وارداتی در سیستان و بلوچستان است که نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این استان علاوه بر تولید گوشت شتر مورد نیاز کشور، ظرفیت صادرات این دام را به صورت زنده و بسته بندی به دیگر کشورهای منطقه دارد.

وی گفت: تلاش برای حفظ دامهای بومی با پلاک گذاری یکی دیگر از مسائل دامی در سیستان و بلوچستان است تا به دامهای منطقه آسیبی وارد نشود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: با توجه به نیاز بالای بازار داخلی به محصولات دامی، با برنامه ریزی صحیح می توانیم این محصول را بعد از انجام مراحل بهداشتی از سیستان و بلوچستان به دیگر استانهای کشور ارسال کنیم.

خلج بیان کرد: نخستین سند توسعه بهداشت دام و دامپزشکی سیستان و بلوچستان در حال تدوین است که بعد از تایید استاندار این استان اجرایی می شود.

وی افزود: تا زمانی که دام آلوده در منطقه وجود دارد خروج آن به صورت زنده از استان ممنوع است پس برای استفاده از ظرفیت های موجود تنها شرط خروج دام زنده به خارج از استان تولید و پرواربندی آن در خود منطقه بوده که باید در این زمینه برنامه ریزی های کاربردی صورت بگیرد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: نباید دام اصیل بومی که نژاد منحصر به فردی در جهان است زیر سایه واردات دام گم شده و از بین برود.

«علی اوسط هاشمی» افزود: گاو اصیل سیستانی از گونه های دامی منطقه است که قدمتی تاریخی و باستانی دارد و نباید به دامهای وارداتی آلوده شود.

وی گفت: دامپزشکی استان اجازه ندهد از مرزهای جنوب شرقی، دام به سیستان وارد شود زیرا به محصولات دامی منطقه صدمه وارد می کند.

استاندار شرط خروج دام از استان را پاک بودن منطقه از دام وارداتی ذکر کرد و افزود: هر کس به فعالیت در حوزه دامداری با آوردن دام وارداتی می اندیشد باید خارج از منطقه سیستان فعالیت کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید داشت که شرط خروج دام زنده به خارج از استان تولید و پروار بندی آن در خود منطقه است که این امر می تواند تضمینی برای سلامت دام باشد.

استاندار با تاکید بر کیفیت گوشت صادراتی سیستان و بلوچستان گفت: تامین نظر مشتری و کیفیت گوشت برای حفظ بازار باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه هدف ما پروار بندی با رویکرد صادرات به خارج از استان است؛ افزود: در نقاطی که محل پروار دام تولیدی قرار دارد از صدور مجوز دامداری وارداتی خودداری شود تا بتوان شاهد توسعه صنعت دامداری بومی در منطقه باشیم.

هاشمی همچنین در مورد پرورش شتر افزود: هدف گذاری باید بر پروار شتر و افزایش تعداد نفرات شتر در استان به گونه ای صورت گیرد که این بخش تبدیل به قطب ملی شود.

هیچ گوشت گاومیشی وارد کشور نمی شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در زاهدان و در پاسخ به سوال خبرنگار صدا وسیما با اعلام این خبر گفت: از ابتدای خرداد ماه سال 1393 تا کنون به هیچ وجه و از هیچ کجا گوشت گاومیش وارد کشور نشده است.

خلج یکی از اهداف عمده سازمان دامپزشکی کشور را سلامت دام های وارداتی از مرزها به داخل کشور بیان کرد و گفت هدف از سفرش به زاهدان ارزیابی قرنطینه های دامی در مرزها و داخل استان ، بررسی مشکلات تولید و عرضه دام سیستان و بلوچستان به بازارهای داخل کشور است.

وی تولید سالانه گوشت قرمز در کشور را 800 هزار تن بیان کرد و گفت طی دو سال گذشته هم حدود 10 درصد گوشت مورد نیاز کشور نیز از خارج تامین شده است.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
0
چه عجب بعضي ها لباس پوشيدن ياد گرفتن دست از رنگهاي زرد و قرمز برداشتن خوب اينم يه پيشرفته تبريك ميگم
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
پیرو نظر دوستمون ایشان هم از نظر خدمات و هم از نظر ظاهر dress code رنگین کمان سازمان دامپزشکی محسوب میشن.
حقگو
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
به عنوان فعالان اقتصادي استان سيستان و بلوچستان از تلاشهاي رياست محترم سازمان دامپزشكي و مديران موفقشان تقدير و تشكر مي كنيم مه فشاند نور و.......
محمدي
|
-
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
به نظر بنده ايشان بسيار هم شيك پوش هستند البته سلايق فرق مي كند و بهر حال مثل دوستمون همه اهل شهرهاي بزرگ نيستند بعضي ها مثل اين بنده خدا و من روستاييند كه مايه افتخار است؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
از اینکه برخی از همکاران دامپزشک توجهی به فعالیتها و موفقیتهای سازمان خود ندارند متعجبم و این نشان از نگاه ظاهر بینانه ایشان دارد، مطمئن هستم این افراد اخبار را دنبال نمیکنند و تنها عکسها را تماشا و اظهار نظر میکنند.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
محمدي جان يكم صبر كن خودتو به افرادي كه نميشناسيشون نچسبون از كسايي كه كنارت هستن و تجربه بيشتري دارن كسب نظر كن اتفاقا شما خيلي هم آقايي ولي نياز به گذر زمان داري ما عمرمون تموم شد و الكمون رو هم آويختيم ولي شما نصف راه روبروته براي درك واقعيتها لازم نيست خيلي تلاش كني
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
با توجه به فعالیتهای گرانقدر و موفقیتهای سازمان دامپزشکی و صرف نظر از توجه به عکس ها و نگاه ظاهر بینانه برخی همکاران،می توان از همکاران سازمان در بخش های مبارزه و قرنطینه و همچنین ارباب رجوع محترم نظرسنجی به عمل آورد.صلاح مملکت خویش خسروان دانند. با تشکر از آقای دکتر خلج
همکار سازمان
نظر شما
ادامه