کد خبر: ۲۴۱۶۰

به گزارش معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، دوره آموزشی مدیریت بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی با حضور «دکتر عزیززاده» رئیس گروه بهداشت و مدیریت بیماری‌های ماهیان سردآبی سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی و معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

در این دوره آموزشی دکتر عزیززاده با ارائه مطالبی به بیان مفهوم امنیت زیستی و راهکارهای صحیح اجرای مدیریت در مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی پرداخت.

وی در ادامه به شرح سیاست‌ها و الزاماتی که پرورش دهنده جهت جلوگیری از ورود عامل بیماریزا به مزرعه انجام دهد را بیان کرد و راه‌های ورود بیماری به مزارع پرورش ماهی را توضیح داد.

همچنین دکتر عزیززاده توضیحاتی در خصوص فاکتور‌های استاندارد در آب ورودی به مزارع از جمله حداقل میزان اکسیژن محلول در آب ورودی (7ppm)،دامنه PH آب استخرهای پرورش (6/4-7/4) و حداقل میزان آمونیاک آزاد که برای ماهی قزل الا سمی است (ppm 0/02) در حوضچه های پرورش ماهی را بیان کرد.

این دوره آموزشی به مدت 18 ساعت و در ارتباط شغلی با فراگیران برگزار شد هدف دوره ارتقاء سطح دانش و مهارت شرکت کنندگان در زمینه اصول یهداشت و امنیت زیستی در مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی بود و در پایان، کارگاه عملی این دوره در یکی از مزارع تکثیر و پرورش ماهی مدار بسته در شهرستان شهرکرد برگزار شد.در این بازدید شرکت کنندگان آموزش‌های عملی لازم در خصوص مدیریت بهداشتی را فراگرفتند.

 





























نظر شما
ادامه