کد خبر: ۲۴۱۲۰

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خروج دام از استان منوط به پاک بودن منطقه از دام وارداتی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، روز یکشنبه «علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه واردات دام استان اظهار داشت: تا زمانی که دام آلوده در منطقه وجود دارد خروج آن به صورت زنده از استان ممنوع است.

وی گفت: شرط خروج دام زنده به خارج از استان، تولید و پرواربندی آن در خود منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر کیفیت گوشت صادراتی استان تصریح کرد: تامین نظر مشتری و کیفیت گوشت برای حفظ بازار باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد صادرات به خارج از استان در پروار بندی مدنظر قرار دارد بر این اساس باید در نقاطی که محل پروار دام تولیدی است از صدور مجوز دام وارداتی خودداری شود.

وی با تاکید بر برخورد شدید با هرگونه قاچاق دام ادامه داد: هر دام قاچاق که قصد خروج از استان به عمق کشور را داشته باشد مصادره و تحویل کشتارگاه می شود زیرا صادرات دام آلوده موجب خسارت بر منافع ملی خواهد بود.

هاشمی بازاریابی، زمینه سازی برای خروج دام زنده از استان و طرح پروار شتر به گونه ای که استان به عنوان قطب ملی پرورش و پروار شتر قرار گیرد را از اولویت های استان دانست و از اتاق بازرگانی خواست در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه منافع پایدار دامداران در تولید است از مسئولان خواست مناطق دلگان و نصرت آباد را به عنوان نمونه برای تولید شتر در استان مورد توجه جدی قرار دهند.

 

 

نظر شما
ادامه