کد خبر: ۲۴۱۰۳

شیرخام

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان، عرضه شیر خام فله در استان قزوین ممنوع شد.

«دکتر علیرضا اکبرشاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت: رعایت بهداشت و نکات ایمنی در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عرضه شیر خام به صورت فله ممنوع است، بیان کرد: عرضه شیر خام به صورت فله به سبب وجود باکتری‌ها ممنوع بوده و تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر فروش شیر خام فله در قزوین صادر نشده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: مراکز عرضه فرآورده‌های دامی از جمله ماست و دوغ مجوز بهداشتی ماست‌بندی داشته و نمی‌توانند اقدام به فروش شیر خام فله در این مراکز کنند.

اکبرشاهی با بیان این مطلب که متاسفانه برخی موارد در شیر فله تقلباتی نیز مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد و با آزمایشات انجام شده وجود تقلباتی در شیر خام فله مشاهده شده که این امر باید مورد توجه و تاکید مدیران مربوط و همچنین شهروندان قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: شهروندان باید از خرید شیر خام فله خودداری کرده و شیر استریل تولیدی از واحدهای صنعتی را مصرف کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: شیر تولیدی در واحدهای صنعتی نسبت به بیماری‌های مختلف پایش شده و نظارت و بازرسی ویژه‌ای بر روند تولید این محصولات انجام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه