کد خبر: ۲۳۹۷۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

یکی از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در نامه ای به «حکیم مهر» نوشت:

 

دانشجویان دکتری حرفه ای دامپزشکی دانشگاه لرستان از نبود زیرساخت های کافی و امکانات لازم در دانشکده به امان آمدند.

دانشکده ی دامپزشکی دانشگاه لرستان از سال 90 شروع به اخذ دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای نمود، در حالی که هنوز آموزشکده بود و سال گذشته به دانشکده تبدیل شد و این در حالی است که تعداد کل اعضای هیات علمی دانشکده 17 نفر است و دانشجوبان این دانشکده مجبورند تعداد زیادی واحد را با یک استاد بگذرانند (مثلاً 19 واحد با یک استاد) و گویا دانشکده تمایل به جذب اعضای هیات علمی جدید ندارد، در حالی که حداقل عضو هیات علمی مورد نیاز یک دانشکده باید 36 نفر باشد.

دروس تئوری در نهایت بی نظمی برگزار شده و واحد های عملی بسیاری از دروس اصلی مثل: فارماکولوژی، رادیولوژی، فیزیک پزشکی و فیزیولوژی و اصول تغذیه دام و ... اصلاً تشکیل نمی شود و دروس دیگر هم که تشکیل می شود، امکانات لازم را ندارند.

در تعدادی از دروس مانند ماهی شتاسی، فارماکولوژی و... که دانشکده برای انها استاد ندارد، اساتید مهمان که خود دانشجوی دکتری تخصصی هستند، به صورت هر دو هفته یک بار حضور می یابند.

کلینیک دانشکده هنوز پس از گذشت چندسال تکمیل نشده و فارم هم نداریم. تعداد کل کلاس های دانشکده 6 کلاس است و اکثراً با کمبود کلاس مواجه هستیم، زیرا فازهای دیگر دانشکده که شامل تعداد بیشتری کلاس بود ساخته نشده است و با این حال اداره کل آموزش دانشگاه نیز در ساختمان دانشکده دامپزشکی می باشد.

 

ما حتی کمترین امکانات موجود مثل کمد برای داتشجوبان جهت قرار دادن روپوش و لباس کار را نداریم و مسئولین دانشگاه و دانشکده با وجود آگاهی از مشکلات رشته و اعتراض های فراوان از سوی دانشجوبان، با بی توجهی از این مساله می گذرتد و پاسخی که به ما می دهند این است که اگر اینجا نبود، جای دیگری دامپزشکی قبول نمی شدید!!! در صورتی که اکثر دانشجوبان این دانشکده در شهرهای دیگر هم بر طبق کارنامه ی نهایی خود پذیرفته شده بودند، حالا گناه ما چیست که به دلایلی مثل مسافت و ... اینجا را انتخاب کرده ایم. تعدادی از اساتید دانشکده علم خود را در اختیار دانشجویان قرار نداده و مطالعه ی دروس را کاملاً به دانشجو واگذار می کنند.

اکنون هم در طی اعتراضی که در سال گذشته در دانشکده رخ داد، با دانشجویان معترض برخورد شد. عاجزانه خواهشمندیم صدای ما را به گوش مسئولین وزارت علوم برسانید تا فکری به حال ما بکنند و لازم به ذکر است نامه ای هم در این خصوص به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال گردید.

 

حکیم مهر آمادگی دارد پاسخ مسئولین دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان را جهت تنویر افکار عمومی در همین بخش منتشر نماید.

 

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
گناه شما این است که اومدی دامپزشکی در جایی که می بینی بدون امکانات هستش و آخر سر هم به عنوان دکتر دامپزشک می خوای وارد بازار کار این رشته شوی. برای همین جامعه برای دامپزشکان ارزشی قائل نمی شوند.
علی
|
-
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
1
0
واقعا این دانشکده باید منحل شود.به هیج وجه امکانات مورد نیاز حتی برای دروس تئوری این رشته اماده نیست چه برسد به آزمایشگاه ها و عملیات درمانگاهی این رشته.این نامه در دل تمام دانشجویان دامپزشکی دانشگاه لرستان است.مسئولین لطفا لطفا به ما توجه کنید.
مهدی
|
-
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
0
ممنون از این نامه اعتراضی لطفا کسی پی گیری کند تا ما نجات پیدا کنیم!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
1
0
واقعا همچین دانشکده ای وجود داره؟ وای !!!!!!! من جای شما بودم یک لحظم نمی موندم اون جا ما که دانشگاه های به ظاهر برتریم اینه وضیتمون وای به حال شما !!! به خودمون امیدوار شدم...
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
گناه این به گردن کسانی است که مجوز تاسیس رشته را صادر کردند و کسانی که اقدام به تاسیس این رشته در این دانشگاه نمودند.واقعا کسی به فکر آینده مملکت و فارغ التحصیلان نیست.یا مثلا یکی از اقایون بیکار بوده گفتند که یک دانشگاه باز کنیم آقا بشه رییس دانشکده. خدا به داد مون برسه.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
1
با سلام و عرض ادب به کلیه عزیزانی که این شکواییه را در خصوص وضعیت دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان خواندند. اشاره به نکات ذیل خالی از لطف نیست. شکی نیست که حتی در دانشکده های باسابقه دامپزشکی بحث کمبود امکانات وجود دارد لیکن بحث امکانات دانشکده های نوپا اجتناب ناپذیرمیباشد زیرا همان دانشکده های مادر و قدیمی روزی خود نوپا بوده و الانه بدین جا رسیده اند
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
یکی بپرسه این دانشجو آیا وضعیت تحصیلیش خوب بوده یا اینکه از ضعیفترین دانشجوهای این دانشکده بوده. بعضی از اظهارات ایشان غرض ورزی است در دانشکده دامپزشکی 8 کلاس وجود داره که با توجه به تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته دکترای حرفه ای و دو رشته ارشد کلاس زیادی هم میاد و برای همین دو تا از این کلاسهارو به دانشکده ادبیات دادند برای برگزاری کلاسهای دروس عمومی کل دانشگاه.دوست و همکلاسی عزیز فرافکنی تا کی.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
1
عکسی که این دنشجو گذاشته مال قدیمه.پس محوطه سازی جلوی دانشکده کجاست. چرا عکس کلینیک در حال ساخت که پیشرفت 40-50 درصدی داره را نشنون ندادی. مشگل دانشکده های دامپزشکی که کلینیک نیست.مشگل اونا case یابی و مسئله ارجاع به این درمانگاههاست. بیمارستان مرد آباد کرج با اون همه هزینه مریض نداره. بایستی تحولی در علوم درمانگاهی بشه. کلینیک سیار راه بندازن در همه دانشکده های ایران.نگاه بایستی عوض بشه. بایستی بروز باشی.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
1
0
سلام.بنده به عنوان یک دامپزشک که 10 سال سابقه فعالیت در حوزه دامپزشکی دارم .و در استان لرستان مشغول یکار در بخش خصوصی هستم .کاملا صحبتهای دانشجوی درمانده را تایید می کنم .البته وضع سایر دانشکده های دامپزشکی هم زیاد عالی نیست .سوال من از مسولین وزرات علوم این است که کجایی دنیا استاد و دانشجو با هم کسب تجربه می کنند ؟علوم بالینی نیاز به تجربه و تخصص دارد و ذر دامپزشکی بسیار سختر از پزشکی است .ایا کسانی که مجوز دانشکده صادر کردند ذر لرستان و کسانی که تلاش کرذنذ با .............. مجوز بگیرند و .... بازرسان را ............ گذاشتند در پیشگاه خداوند چه جوابی دارند بدهند که جوانان مردم را 7 سال زجر می دهنذ و مدرکی به انها می دهند که ارزش عملی ندارد.زمانی که خواستند مجوز دانشکده اخذ کنند با چندین دامدار هماهنگ کردند که در یک ساعت مشخص دامهای خود را جهت درمان به کلینیک دانشگاه لرستان بیاورند و پول حمل نقل انها را پرداخت کرده بودند وحتی برای جور کردن کیس دامهای کوچک چندین روز دنبال به دام انداختن سگهای ولگرد بودند.از اقایان بازرس ان زمان بپرسید که از دیدن این همه کیس تعجب کرده بودند و این بازرسان ناشی به خوذ زحمت ندادند چند روز بمانند و شرایط را بیشتر بررسی کنند .اقای دکتر ................. در پیشگاه خداوند چه جوابی داری .به نظر بنده خیلی از دانشکده های دامپزشکی کشور باید تعطیل شوند ار جمله لرستان و سنندج و...........می دانم صحبتهای این حقیر اب در هاون کوبیدن است ولی سکوت گناه نابخشودنی است .حال دانشگاه ازاد را کجای دلم بگذارم که در هر روستایی شعبه باز کرده اینها خدمت نیستند به خدا ................ و یک راه نابود کردن و فلج کردن کشور است .دامپزشک افسرده
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
0
با سلام
واقعه فاجعه اس!
آخه کودوم بی تدبیری مجوز تاسیس این همه دانشکده دامپزشکی رو تو این مملکت میده؟
............ شما که ادعای اروپا و امریکا رفتن و گشتن و دیدن رو دارین، به من بگین وقتی سفر فرنگ تشریف میبرین و .......... افنخار می کنین فرنگ رفتین، اونجا که میرین چیو می بینین؟ آمار تعداد دانشکده دامپزشکی، دانشجوی دامپزشکی، جمعیت دام و طیورشون رو هم میپرسین؟
گیرم استاد و امکاناتش هم باشه، بابا مگه چقدر اسب و خر و گاو و مرغ و خروس داریم؟
خیانت محضه به خدا، خیانت.
نظر شما
ادامه