کد خبر: ۲۳۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: آزمایشگاه تشخیص بیماری تب برفکی به روش (PCR) در دامپزشکی کرمان راه‌اندازی شد.
دکتر غلامرضا زیدآبادی اظهار داشت: امکان تشخیص بیماری تب برفکی با انجام آزمایشات مولکولی ( PCR) که از پیشرفته‌ترین روش‌های تشخیص این بیماری در دنیا است، در آزمایشگاه مرجع و مرکز تشخیص اداره کل دامپزشکی استان کرمان میسر شد.
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه نمونه‌هایی که برای تشخیص این بیماری قبلا به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی در تهران ارسال می‌شد، هم‌اکنون در داخل استان و در آزمایشگاه اداره کل مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری تب برفکی امکان تشخیص سریع بیماری و اعمال روش‌های کنترلی به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در کرمان ایجاد شد.
دکتر زیدآبادی با اشاره به خساراتی که این بیماری در صنعت دامپروری به جای می‌گذارد، در مورد وضعیت بیماری در استان کرمان تصریح کرد: با انجام روش‌های کنترلی از قبیل واکسیناسیون، تشخیص به موقع بیماری و اعمال قرنطینه دامی در استان کرمان وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر استان‌های کشور داریم.
وی افزود: با راه‌اندازی آزمایشگاه مذکور گام موثری در تشخیص به موقع بیماری و نیز انجام اقدامات سریع و موثر در راستای کنترل بیماری تب برفکی در استان کرمان برداشته شده است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
1-از آنجائی که ژنوم ويروس RNA هست پس تشخيص و نوع آزمايش RT_PCR است نه PCR!
2- اعمال قرنطینه ویروس پشت قرنطینه مانده اما دام از قرنطینه عبور کرده!

3- در بقیه استانها واکسیناسیون صورت نگرفته اما در کرمان واکسیناسیون موثر توانسته شیوع را بکاهد آنهم با واکسن قدیمی!

4- به نظر من شیوع اصلی ویروس از طریق ورود دامهای قاچاقی هست که از جنوبشرق یعنی کرمان صورت می گیرد و متاسفانه هیچ قرنطینه ای در کرمان صورت نمی گیرد
احمدی
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
واقعا این رئیس اداره کل ها پرفسورند حالا جای خوشحالی داره به PCR نگفته RCP !!!
رجبی
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
اصلا آزمون PCR و RT-PCR دو آزمون با متد ها و کیتهای مختلف است!
نظر شما
ادامه