کد خبر: ۲۳۷۴۳

اعلام مدارک و مستندات لازم جهت بررسی حلیت فرآورده‌های تولیدی، وارداتی و ماده اولیه‎

اسناد و مدارک لازم جهت بررسی حلیت فرآورده‌های تولیدی، وارداتی و ماده اولیه از سوی مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران اعلام و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در این نامه که از سوی بهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران خطاب به معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، کلیه شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده نگاشته شده است، مطالبات این مرکز به شرح مدارک ذیل مطالبه شده است:

درخصوص فرآورده‌های تولیدی:

- درخواست کتبی جهت دریافت گواهی حلال در سربرگ شرکت با مهر و امضای مدیرعامل و مسئول فنی با ذکر نشانی و تلفن واحد تولیدی

- پروانه ساخت و درمورد اجزاء متشکله داخل پروانه (درصورت تولید داخل) پروانه ساخت ماده مذکور و (در صورت وارداتی بودن) مجوز ورود ماده مذکور

- تصویر گواهی حلال صادره از مراکز اسلامی (در صورت وجود)

- درباره کلیه فرآورده‌هایی که در ترکیبات آنها انواع گوشت (مرغ، بوقلمون، بلدرچین و گوشت قرمز) استفاده شده است برای تولید داخل، پروانه کشتارگاه و برای واردات، مجوز ورود لازم است.

- درباره فرآورده‌های تولیدی نیازی به ارسال نمونه نیست.

درخصوص فرآورده‌ها و ماده اولیه وارداتی:

- درخواست کتبی جهت دریافت گواهی حلال در سربرگ شرکت با مهر و امضای مدیرعامل و مسئول فنی با ذکر نشانی و تلفن شرکت

- اجزاء متشکله و فرمول محصول همراه با منشاء هریک (حیوانی، گیاهی، معدنی و آزمایشگاهی) در سربرگ کارخانه تولیدکننده با مهر و امضا مدیرعامل شرکت تولیدی

- درباره اجزاء با منشاء حیوانی ذکر گونه و منشاء بافت به‌کار رفته و روش فرآوری ضروری است.

- تصویر گواهی حلال صادره از مراکز اسلامی (در صورت وجود)

- شش بسته نمونه از فرآورده و درباره ماده اولیه شش بسته ۳۰ گرمی (با برچسب مشخصات شامل نام فرآورده، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا)

- درباره ترکیبات موجودات دریایی در فرمولاسیون فرآورده لازم است مستندات گونه دقیق علمی جاندار دریایی ضمیمه شود.

- در صورت درخواست ارسال نمونه به آزمایشگاه همکار، لازم است فرم تعهدنامه در سربرگ شرکت با مهر و امضا مدیرعامل و مسئول فنی شرکت ضمیمه مدارک شود:

تعهدنامه

اینجانب ............................ مدیرعامل/ مسئول فنی شرکت .......................... دارای نمانیدگی انحصاری/ فروش ......................... از کارخانه تولیدکننده/ نماینده ذینفع ........................... کشور ........................ تولیدکننده محصولات ........................ با نام تجاری .............................. درخواست ارسال نمونه‌های این شرکت به آزمایشگاه های همکار می‌باشم و متعهد می‌گردم کلیه هزینه‌ها توسط این شرکت پرداخت گردد.

امضا و مهر مسئول فنی امضا و مهر مدیرعامل شرکت

 

 

برچسب ها: حلال، حلیت،
نظر شما
ادامه