کد خبر: ۲۳۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان خواستار خودداری از ذبح دام در معابر عمومی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا زینلی‌پور» صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ماه محرم، اظهار کرد: فعالیت دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی در این ایام تشدید می شود.

وی از فعالیت شش اکیپ ثابت و سیار برای این منظور در شهرستان سیرجان خبر داد و افزود: این اکیپ ها علاوه بر نظارت بر نحوه ذبح دام‌های قربانی، معاینات لازم برای تایید سلامت دام را قبل و بعد از ذبح انجام می دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان ادامه داد: افراد می توانند برای این منظور با شماره تلفن 42205036 تماس حاصل کنند.

زینلی به مخاطرات بهداشتی ذبح دام در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: این امر می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک بین دام و انسان شود؛ بنابراین از شهروندان درخواست داریم که از ذبح دام در اماکن عمومی خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان با اشاره به اینکه از هزار و 709 عامل بیماری‌زا 800 عامل توسط دام به انسان منتقل می‌شود، افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری مشترک افراد باید ضمن رعایت نکات بهداشتی نسبت به شستشو و ضدعفونی کردن محل ذبح دام اقدام کنند.

وی گفت: به منظور اطمینان از سلامت دام‌های قربانی، افراد دام های مورد نیاز خود را از اماکن تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

زینلی‌پور به استفاده از اسب و شتر در مراسم تعزیه اشاره کرد و گفت: بسیار اهمیت دارد سلامت اسب‌ها و شترهایی که در این آیین‌ها استفاده می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفته و واکسیناسیون و انجام تست مشمشه در خصوص اسب‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حمل اسب و شتر از خارج از شهرستان به سیرجان تنها با اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی میسر است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iraq
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
مگه داردموشک هوا میکند
نظر شما
ادامه