کد خبر: ۲۳۳۲۵

تحریم دائمی روسیه در خصوص واردات گوشتی اتحادیۀ اروپا و امریکا

روسیه کم کم مترصد است به سوی تحریم دائمی واردات گوشتی از اتحادیۀ اروپا و امریکا روی آورد.

در واقع این تصمیم را می توان از صدور پیش نویسی توسط وزارت کشاورزی روسیه فهمید که در آن لیست اسامی کشورهایی که مجاز به صادرات به روسیه نیستند، آمده و شامل اتحادیۀ اروپا و امریکا می باشد.

به گفتۀ برخی از تحلیلگران، این قانون حتی ممنوعیت دائمی را برای اتحادیۀ اروپا و امریکا عنوان کرده است. به هرحال از آنجایی که این کشور به سوی خودکفایی می رود، صنعت گوشت روسیه به خوبی عمل می کند.

معاون کمیتۀ دومای روسیه در خصوص مسائل کشاورزی گفت: تاکنون نیز واردات بسیاری از اقلام اصلی محدود بوده اما در قفسه های فروشگاه های روسیه جای خالی به چشم نمی خورد. کشاورزان ما نه تنها از این وضعیت نگران نیستند، بلکه با تلاش بیشتر خود علاوه بر تأمین نیاز داخلی به بازارهای خارجی هم توانسته اند راه یابند.

وی افزود: تولیدکنندگان محصولات مرغداری و گوشتی و غلات در حال حاضر در صدد راهیابی به بازارهای چین، ویتنام و کشورهای عربی هستند. کشاورزی هنوز هم عامل پیشبرد اقتصاد کشور ماست.

معاون مرکز آمار روسیه نیز اظهار داشت: عرضه و صادرات مجدد واردات گوشتی به نفع چین، پرو، اکوادور، شیلی و آرژانتین صورت می گیرد. بدین ترتیب این کشورها ذخایر خود را بالا برده و جایگزین اتحادیۀ اروپا می شوند. بلاروس نیز صادرات و عرضۀ تولیدات گوشتی خود را (از آغاز تحریم) به دو برابر افزایش داده است.

 

 

نظر شما
ادامه