کد خبر: ۲۳۳۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، متعاقب گزارشهای محیط زیست استان البرز در خصوص تلفات پیدا شده در منطقه حفاظت شده شهرستان طالقان در گله های حیات وحش از جمله کل و بز کوهی، بلافاصله محیط زیست و دامپزشکی استان با تجهیزات کامل جهت رصد و پایش و بررسی علت تلفات در قالب 6 اکیپ با همکاری فرمانداری و دیگر نیروهای مستقر در شهرستان طالقان وارد منطقه شده و ضمن نمونه برداری از تلفات دامها نسبت به معدوم سازی لاشه ها در شرایط کاملاً بهداشتی توسط نیروهای یاد شده و ضد عفونی آبشخورهای موجود در محدوده تلفات اقدام نمودند.

«دکتر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز در خصوص تلفات مذکور یادآور شد: با توجه به علائم ظاهری و نوع تلفات، احتمال وجود بیماری PPR یا نوعی مسمومیت غذایی در دام های مذکور وجود دارد که خوشبختانه با حضور به موقع کارشناسان اعزامی منطقه کاملاً تحت کنترل و مراقبت شدید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان مجهز به سیستم جی .آی. اس است گفت: تاکنون در جمعیت دامی طالقان علائم مشابه بیماری در دامهای اهلی مشاهده و گزارش نشده است.و کل تلفات تا لحظه گزارش خبر 41 راس اعلام شده است.

شریفی اقدامات دامپزشکی و محیط زیست استان باهمکاری اعضای ستاد مدیریت بحران و خصوصاً مساعدت های ریاست ستاد بحران استان و فرماندار شهرستان طالقان را خوب توصیف و گفت: با ایجاد قرنطینه در منطقه و کنترل ورود و خروج دام ها، عملیات کنترل تاکنون موفقیت آمیز بوده و همچنین اقدامات اولیه (از جمله تهیه واکسن مورد نیاز، تجهیز اکیپ ها و ...) جهت واکسیناسیون دام های روستایی و عشایری اطراف منطقه یاد شده در کمتر از 72 ساعت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است بیماری جزء بیماری های مشترک نبوده و هیچگونه خطری جمعیت انسانی را تهدید نمی کند.

شریفی در پایان به شهروندان اطمینان داد تمامی گوشتهای استحصالی که دارای مهر و تاییدیه دامپزشکی بوده و در مراکز عرضه بهداشتی توزیع می گردند، کاملاً سالم می باشند و خطری برای مصرف کنندگان ندارند.

در پایان به اطلاع شهروندان گرامی می رساند سامانه 1512 بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شهروندان می باشد.

لازم بذکر است تمامی گزارشات در خصوص این تلفات با توجه به مصوبه ستاد بحران استان فقط از طریق دامپزشکی استان به اطلاع ارباب جراید رسانده خواهد شد.

 

خبر مرتبط:

بیماری طاعون نشخوارکنندگان دامی در البرز تحت کنترل است/ مردم نگران نباشند‌

انتقاد مجدد «تابناک» از اداره کل دامپزشکی استان البرز

عدم پاسخگویی مدیر کل دامپزشکی استان البرز درخصوص شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان و انتقاد شدید رسانه‌های جمعی

طاعون نشخوارکنندگان کوچک به طالقان رسید! (+تصاویر)

رئیس سازمان دامپزشکی از ارائه برنامه جامع کنترل طاعون نشخوارکنندگان کوچک به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد

بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اداره دامپزشکی شهرستان طارم (+تصاویر)

سفر رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان زنجان

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دولتی دامپزشکی البرز
|
-
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
حکیم مهر باید به دامپزشکی کمک کند نه بارشو زیاد کنه . الان تمام کارها با هزینه دامپزشکی استان انجام میشه همانند انفلوانزا و س س اچ اف یک ریال گیر دامپزشکی نمیاد ما تو اهلی مونده بودیم وحشی هم اضافه شد سایت حکیم مهر باید توضیح دهد که اداره کل محیط زیست البرز پس کارش چیه ؟ فقط اگه مشکل حل شد بیان مصاحبه کنن!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
با سلام آقاي دكتر شريفي تجربه PPR را در محل خدمت قبلي خود در حيات وحش دارند يقيناً موفق مي شوند انشاا...
نظر شما
ادامه