کد خبر: ۲۳۳۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

خبرگزاری موج نوشت:

به نظر می رسد اختلاف نظرهای به وجود آمده بر سر گوشت بوفالو موجب شد که سازمان دامپزشکی در ارتباط با واردات این گوشت از موضع خود عقب نشینی کرده باشد.

رییس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرگزاری موج، گفت: طی سال جاری هیچ وارداتی برای گوشت بوفالو ثبت نشده است.

فاطمه زارعان افزود: فعلا در این مدت چنین گوشتی به کشور وارد نشده و برنامه آینده نیز هنوز مشخص نیست.

البته یک منبع آگاه در سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه اظهار کرد: به نظر می رسد واردات این گوشت به خاطر اختلافاتی که به وجود آمد، منتفی شده باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، اوایل سال جاری، خبرهایی مبنی بر واردات گوشت بوفالو یا گاومیش از هند در رسانه ها منتشر شد که اعتراض گروهی از دامپزشکان را برانگیخت. این دسته معتقد بودند که گوشت مورد نظر از لحاظ بهداشتی مطمئن نیست و ممکن است عوارضی را برای مصرف کننده در پی داشته باشد.

هرچند به گفته مسئولان سازمان دامپزشکی، گوشت وارداتی بوفالو قرار بود فقط در فراورده های گوشتی حرارت دیده مصرف شود و توزیع خانگی نداشته باشد، اما همین موضوع تردید بسیاری از کارشناسان را موجب شد که حتی کار به دخالت نمایندگان مجلس نیز کشید.

به هر ترتیب، فعلاً وارداتی از این گوشت صورت نگرفته است.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
شک نکنید که مدیران ارشد سازمان راه علمی و منطقی !!را برای ورود پیدا خواهند کرد.بالاخره قولی به بعضیها داده شده و باید عمل گردد و گرنه اتفاقات ناگواری خواهد افتاد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
بوی اتفاقات ناگوار در راه است و .....
دکتر دلسوز منافع ملی
|
-
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
واردادت گوشت بدون استخوان از مبدا کشور هند از دیدگاه ارزیابی مخا طرات خظر چه تفاوتی با واردات گسترده ی دام زنده از مبدا کشور پاکستان و کشتار آنها در استاتهای مرزی و ارسال گوشت بدون استخوان برای مصرف خانوار کل کشور دارد سازمان دامپزشکی کشور با روش فعلی حاکم بر معاونت بهداشتی منتظر دادگاههای سنگین که بطور مطلق ضریه ی سنگینی بر دولت فعلی وارد خواهد اورد باشد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
ای بابا دلت خوشه برادر.دادگاههای سنگین کجا بود؟!!! اتفاقا به مشارکت کنندگان در این کارها پستهای حساس داده می شود که یکی از آنها خیلی تابلو بود به درجه..... رسید.نقطه چین را عالمان دانند
نظر شما
ادامه