کد خبر: ۲۳۲۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر

نمایندگان سازمان بهداشت جهانی (WHO) و تعدادی از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو از مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی، در تاریخ 23/6/94 جلسه ای در محل سالن جلسات مرکز ملی تشخیص با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی (WHO) و تعدادی از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو به همراه «دکتر عادل حقیقی» رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی و تنی چند از همکاران دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی و دفتر سازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل و همچنین روسای گروه های باقیمانده های داروئی و سموم، «دکتر نادر پورقاسم» و کنترل کیفی مواد غذایی، «دکتر مهران رضایی مجاز» در سالن کنفرانس مرکز ملی تشخیص برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر عادل حقیقی، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان به تشریح جایگاه مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاههای مرجع در کشور پرداخت و در خصوص توانمندی های اختصاصی این مرکز در بحث امنیت غذایی (Food safety)، آزمایشگاههای تخصصی ردیابی و پایش باقیمانده ها در مواد غذائی و همکاری در طرح ملی پایش باقیمانده ها (NRP) و همچنین معرفی بخش های مربوطه توضیحاتی مبسوط ارائه نمود.

عمده مباحث در خصوص معرفی باقیمانده های آنتی بیوتیک ها، رنگ ها، سموم ارگانوکلره و ارگانوفسفره، ترکیبات ممنوعه، مایکوتوکسین ها و فلزات سنگین و سیستم پایش آنها در کشور بود.

دکتر عادل حقیقی در ادامه در خصوص انطباق آزمون های مورد اشاره بر اساس برنامه (96/23/EC) اتحادیه اروپا و همچنین تقسیم بندی این فعالیت ها در دو حوزه پایش (Screening) و تأییدی (Confirmatory) بر پایه ایزو (DAKKS) 17025 توضیحات تکمیلی بیان نمود.

در ادامه «دکتر فرحمند صالح زاده» معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، توضیحاتی در خصوص برنامه های کنترلی و پایش باقیمانده ها و هدف گذاری های مربوطه به کشور ارائه نمود.

در این جلسه دکتر عادل حقیقی رئیس مرکز ملی تشخیص و دکتر فرحمند صالح زاده معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، دکتر نادر پورقاسم رئیس آزمایشگاه بقایای دارویی و سایر کارشناسان حاضر در جلسه به سوالات نمایندگان سازمان بهداشت جهانی (WHO) در خصوص امنیت غذائی، سیستم های پایش و نظارتی سازمان و برنامه های آزمایشگاهی و تشخیصی سازمان دامپزشکی کشور پاسخ ارائه نمودند.

مقرر شد، در روزهای آتی نسبت به تکمیل پرسشنامه های تخصصی برای اتخاذ تصمیمات بعدی همکاری های مشترک ادامه پیدا کند.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
احسنت به مدیر کل محترم مرکز ملی تشخیص سازمان آقای دکتر حقیقی که واقعا برای ارتقای علمی مجموعه در سطوح بین المللی تلاش های قابل تقدیری انجام می دهد - حسن پور
ناشناس
|
-
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
تبریک به رییس سازمان ،جناب آفای دکتر خلج،و معاون تشخیص و درمان جناب آقای دکتر هاشم زاده ،در سال 1394 مرکز ملی تشخیص حرکت های خوب ، حساب شده و هدفمند در تعاملات داخلی(آزمایشگاههای بخش خصوصی) و خارجی (هیئت های خارجی بازدید کننده) داشته است - یک دوست همکار
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
همین مرکز تشخیص برای یک نمونه چنذ تا پاسخ باقی مانده دلرویی داد چون بسفارش مدیرکل استانی پاسخ فرستادو مرغداررو بدبخت کردند.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
آزمايشگاه فقط وظيفه دارد هر نمونه اي كه به آن ارسال مي گردد را آزمايش و پاسخ همان نمونه را بدهد،نه چيزي كمتر و نه چيزي بيشتر!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
طبق اصول Laboratory Biosafety Levels روپوش آزمایشگاهی حتی در سطح 1 که پایین ترین سطح است و هیچ مخاطره ایی ندارد فقط باید در آزمایشگاه پوشیده شود.
در قدیم برای نشان دادن دکتری !! روپوش مد بود. امروزه خوشبختانه یا شوربختانه آنقدر دکتری بی ارج و قرب شده که پوشیدن روپوش برای عوام هم هیچ لطفی ندارد. بنا بر این برای شخص بنده پوشیدن روپوش در فضای مصاحبه توجیهی ندارد. البته منظور من فقط شخص دکتر حقیقی نیست بلکه در کل است.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
ماها عادت داریم فقط آخر خط را ببینیم.
- چه کس و کسانی در طراحی و ساخت آزمایشگاه باقیمانده زحمت کشیدند؟؟
- خرید تجهیزات به چه زحماتی انجام شد؟
- چه کسی تجهیزات اتمیک ابزروبشن، HPLC، GC، GCmass و ......... را که در زمان دکتر سیاری بصورت صوری افتتاح و پراکنده شده بود با صرف چند ماه زحمت از قسمت های مختلف جمع آوری، تجمیع و نصب کرد؟؟
- چه کسی توانست شرکت های مختلف را به مرکز تشخیص برای نصب و راه اندازی بیاورد؟ شرکت ها مدعی بودند که تعهد ما 6 ماه پس از فروش است و چند سال از زمان فروش گذشته بود.
- چه کسی با دانشگاه شریف برای آموزش قرارداد بست؟
- چه کسی برای آزمایشگاه باقیمانده ها چارت تشکیلاتی نوشت؟
- چرا مرکز باقیمانده های آنتی بیوتیک ها و سموم که قرار بود رفرانس اتحادیه اروپا در خاورمیانه باشد با صرف میلیاردها تومان برای ساختمان و دهها میلیارد تومان در تجهیزات نشد و این جایگاه به یک زن و مرد آلمانی با آزمایشگاهی کوچک در دبی داده شد؟؟
آمدن افراد از WHO یک فرصت نیست بلکه آنها منتظر پلان شما برای تمونه بردای و آزمایش از تمام مواد غذایی کشور هستنند. آیا این آمادگی از نظر بودجه و تجهیزات و نیروی انسانی وجود دارد؟؟؟؟؟؟
حکایت خان با ما گپ زد!!!! نشود.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
جلساتی این چنین برای سازمان افتخار آفرین می باشد،دوستان و همکاران سایر وزارتخانه ها و سازمانها (وزارت بهداشت،سازمان غذا و دارو،سازمان حفظ نباتات) که در جلسه تشریف داشتند،باتوانمندی های آزمایشگاهی مرکز ملی تشخیص بیشتر آشنا شدند و از اینکه این همه قابلیت در سازمان دامپزشکی وجود دارد،اظهار شگفتی می نمودند،لذا با افتخار باید گفت که دست همه مدیران سازمان درد نکند- همکار سازمان
نظر شما
ادامه