کد خبر: ۲۳۲۳۹

انتشار تصویری از لاشه یک خرس قهوه ای بر روی ریل راه آهن در مناطق جنگلی سوادکوه مازندران و دو نفر در کنار لاشه که یکی از آنها بیل و دیگری گلنگی در دست دارد بحث های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، برخی از کاربران گمان می کردند که خرس قهوه ای توسط افراد حاضر در تصویر با ضربات بیل و کلنگ کشته شده، عده ای شکار خرس توسط شکارچیان متخلف و برخی نیز برخورد با قطار را علت مرگ خرس عنوان نمودند.

در این رابطه با اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه تماس گرفتیم و ریاست این اداره در توضیح ماجرا گفت: این حادثه چندی قبل در مناطق جنگلی مابین زیرآب و شیرگاه در حوزه شهرستان سوادکوه رخ داده است.

«ابراهیم فلاحی» اظهار داشت: در این حادثه یک خرس قهوه ای حین عبور از روی ریل راه آهن با قطار برخورد کرده و به دلیل شدت ضربه از بین می رود.

راننده قطار پس از رسیدن به مقصد موضوع برخورد با یک جانور بزرگ جثه را به مسئولان راه آهن گزارش نموده و دو نفر از پرسنل راه آهن (افراد حاضر در تصویر) لاشه خرس را در کنار ریل قطار کشف می کنند.

بخشی از مسیر خط آهن تهران – گرگان – مشهد از درون مناطق جنگلی شهرستان سوادکوه می گذرد و با توجه به سرعت بالا و صدای بسیار کم قطارهای جدید، هر از گاهی جانوران وحشی بویژه گراز و سگ سانان حین عبور از روی ریل با قطار برخورد کرده و تلف می شوند.

 

 

نظر شما
ادامه