کد خبر: ۲۳۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

ظهر امروز تفاهم‌نامه هم‌کاری بین صندوق بیمه‌ی بانک کشاورزی و اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان امضا شد.

به گزارش نشانه نیوز، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در آیین امضای این تفاهم‌نامه که در ادامه‌ی نشست خبری مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان کرمان در حضور خبرنگاران انجام شد، گفت: در استان کرمان بیش از سه میلیون رأس دام تحت پوشش اداره‌ی عشایری قرار دارد.

«دکتر رشیدی» اظهار داشت: با تعامل و هم‌کاری دو نهاد دام‌پزشکی و صندوق بیمه‌ی بانک کشاورزی، دفترچه‌ی بهداشتی دام به منظور ارایه‌ی غرامت بیمه صادر خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که دام‌پزشکی ناظر بهداشت محصولات دامی است، گفت: در این تفاهم‌نامه، مخاطرات بهداشتی که متوجه دام‌دار می‌شود، درج شده و بیمه را به سمت‌وسویی بردیم که دام‌داران بتواند با فرا گرفتن آموزش‌های لازم، از تلف شدن دام‌ها جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصل را بر برنام‌های آموزشی تدریجی و ارتقای دانش تولیدکنندگان گذاشته‌ایم و اگر بیماری رخ داد که دام‌دار نمی‌توانست پیش‌گیری کند و از حیطه‌ی مدیریت دام‌دار خارج بود، بیمه غرامت پرداخت می‌کند.

رشیدی یکی دیگر از اهداف اجرای این تفاهم‌نامه را دست یافتن به امنیت غذایی مناسب دانست و گفت: در راستای اجرای این طرح، دام‌دار باید واکسیناسیون‌های مورد نیاز را به موقع انجام دهد و بیمه در صورتی غرامت را پرداخت می‌کند که دام‌دار دستورالعمل‌ها را رعایت کرده باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک دولتی کرمان
|
Iraq
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
سلام جناب دکتر در بحث بیمه باید کمک دامدار کرد چون واقعا تعرفه ها خیلی پایین دارند
نظر شما
ادامه