کد خبر: ۲۳۱۳۳

خبرگزاری فارس: انجام بیش از 6 هزار آزمایش باکتریایی و ویروسی در فصل پرورش و تکثیر میگو

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از انجام بیش از 6 هزار آزمایش باکتریایی و ویروسی در فصل پرورش و تکثیر میگو خبر داد.

«دکتر مرتضی بحرانی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه سه هزار و 800 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر، به پرورش میگو اختصاص‌ یافته است، اظهار داشت: این اراضی زیر کشت میگوی گونه وانامی است که در این اراضی بیش از 900 میلیون قطعه بچه میگو، ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تأکید کرد: با وجود شیوع بیماری لکه سفید میگو در برخی از مزارع استان با اقدامات کنترلی، بهداشتی – قرنطینه‌ای انجام‌شده، دوره پرورش میگو بدون بروز مشکلی جدی در حال اتمام است.

بحرانی در خصوص اقدامات آزمایشگاهی و بهداشتی دامپزشکی در مراحل تکثیر و پرورش نیز اذعان داشت: از ابتدای دوره تکثیر تا انتهای دوره پرورش، فعالیت بهداشتی – قرنطینه‌ای توسط کارشناسان و مرکز بررسی و تشخیص بیماری‌های میگو در سطح استان به‌صورت مستمر ادامه داشت. در همین راستا یازده هزار و 726 مورد نمونه‌برداری و شش هزار و 116 آزمایش باکتریایی آب مراکز تکثیر و تست PCR انجام‌شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ادامه افزود: هرساله پس از برداشت میگو با نظارت بهداشتی دامپزشکی، میگوهای صیدشده به کارگاه‌های فرآوری حمل و در آنجا با رعایت تمام ضوابط و شرایط بهداشتی عمل‌آوری و بسته‌بندی می‌شوند.

بحرانی در خصوص دیگر اقدامات دامپزشکی، جهت صدور میگوهای پرورشی تصریح کرد: علاوه بر انجام آزمایش‌های لازم در حین پرورش میگو که در مرکز ملی بررسی و تشخیص بیماری‌های میگوی استان صورت می‌گیرد، پس از صید، عمل‌آوری و بسته‌بندی با درخواست شرکت صادرکننده، از محموله‌های میگوی بسته‌بندی‌شده، نمونه‌برداری صورت گرفته و آزمایش‌های لازم در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی انجام می‌شود تا پس از تائید آزمایشگاه مبنی بر بهداشتی بودن نمونه مجوزهای لازم جهت صادرات صادر شود.

 

 

نظر شما
ادامه