کد خبر: ۲۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در جلسه اخیر با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر بازرگانی و نماینده وزارت جهاد کشاورزی به ورود دام زنده از استان‌های کشور به تهران تصمیم‌گیری شد و سازمان دامپزشکی هم در راستای همکاری این مجوز را صادر کرد.

دکتر سیدمحسن دستور گفت: طی جلسه‌ای که روز پنجشنبه سیزدهم خرداد ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر بازرگانی و نماینده وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ورود دام زنده از استانهای کشور به تهران آزاد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور علیرغم آنکه اخیراً گرانی گوشت قرمز را بی ارتباط با موضوع شیوع تب برفکی دانسته بود گفت: این تصمیم برای افزایش عرضه گوشت و کاهش قیمت آن در تهران گرفته شده است.
وی گفت: این اقدام صرفاً در مورد دامهای سالم صورت می‌گیرد و مراقبت‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی هم انجام می‌شود تا هیچ مشکلی نداشته باشد.
دستور گفت: با توجه به کم شدن خطر بیماری‌ تب‌ برفکی و برای تنظیم بازار گوشت تهران این تصمیم گرفته شد و سازمان دامپزشکی هم در جهت همکاری مجوز واردات استان به استان را صادر کرد.
وی در مورد این سؤال که چرا این واردات قبل از بالا رفتن قیمت گوشت در تهران صورت نگرفت، گفت: برای کنترل بیماری تب برفکی به هر حال مجبور بودیم کنترل بیشتری داشته باشیم و الان که مشکل جدی نیست اقدام به این کار کرد‌یم.
رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور اظهار امیدواری کرد که با ورود دام زنده از سایر استانهای کشور قیمت گوشت کاهش یافته و بازار متعادل شود.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس دامپزشکی با 32 سال سابقه کار اجرایی
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۸
0
0
مسیر دکتر دستور هم مشخص شد انجام دستورات بالا دستی بدون توجه به کارهای تخصصی، آینده دکتر دستور : برکناریبه دلیل ضعف مدیریتی در کنترل بیماری هایی چون تب کریمه کنگو، تب برفکی و یا یک بیماری نوپدید
نظر شما
ادامه