کد خبر: ۲۳۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: دولت باید به منظور مقابله با شیوع تب مالت و تامین سلامت مردم اعتبارات مورد نیاز در این خصوص را تامین کند.

«دکتر علی ایرانپور» درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص شیوع تب مالت و نگرانی‌ها در این موضوع گفت: علی رغم اینکه مسئولان سازمان دامپزشکی گاهی ادعا می کنند تب مالت کنترل شده، هیچ وقت نمی توانیم بگوییم تب مالت کلاً کنترل و ریشه کن شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: تب مالت اصولاً یک بیماری نهفته است که در زمان ها و مقاطعی بیشتر شیوع پیدا می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیراً گزارش هایی مبنی بر شیوع تب مالت منتشر شده، باید از سوی مسئولان حوزه وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی جدیت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

ایرانپور تاکید کرد: در این راستا و برای تامین سلامتی مردم، امیدواریم اعتبارات لازم از سوی دولت در اختیار سازمان دامپزشکی قرار گیرد و این سازمان هم دراین خصوص مسایل را قدری جدی تر پیگیری کند.

سیرصعودی شیوع تب مالت در کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،یک متخصص عفونی گفت: طبق بررسی‌های آماری شیوع تب مالت در کشور سیر صعودی دارد.

«دکتر سید جلیل موسوی» گفت: بیماری تب مالت یا تب مدیترانه‌ای یک بیماری باکتریایی است که عمدتاً در حیوانات وجود دارد و انسان هم در اثر مصرف محصولات آلوده حیوانی به طور مستقیم یا غیر مستقیم ممکن است به این میکروب مبتلا شود که در واقع یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است.

این متخصص عفونی اظهار کرد: بیمار با علائم تظاهرات خونی، درگیری کمر و مهره‌ها و حتی مغز روبه‌رو است، اما شایع‌ترین علامت بیماری تب مالت تب کردن است.

عضوانجمن عفونی ایران در رابطه با پیشگیری از تب مالت گفت: در مبحث پیشگیری از تب مالت، در درجه اول شبکه دامپزشکی کشور باید بهبود یابد؛ کشور‌هایی مثل فلاند، سوئد، و ژاپن به طور کل تب مالت را در کشورشان ریشه کن کرده‌اند، اما درکشور ما هنوز این اتفاق نیفتاده است و بار اقتصادی سنگینی هم به جامعه تحمیل می‌شود.

وی افزود: آموزش به مردم از طریق رسانه‌های جمعی مبنی بر اینکه از محصولات لبنی استاندارد با مهر تاییده استفاده کنند و اگر هم می‌خواهند از لبنیات محلی مصرف کنند، حداقل خصوصاً در مصرف شیر دقت کنند و آن را ۵ دقیقه بجوشانند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
ایام انتخابات نزدیک وآقای پیراپزشک یادشان افتاد اظهار نظری بفرمایند
نظر شما
ادامه