کد خبر: ۲۳۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی باخرز، دو تن از پرسنل فداکار این شبکه در ماه گذشته در هنگام اجرای طرح واکسیناسیون دامهای سبک شهرستان علیه بیماری تب مالت که یک بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد، به علت تماس ناخواسته سرسوزن تزریق با پوست دست به این بیماری مبتلا شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی باخرز با بیان این مطلب افزود: مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله وظایف و رسالت های دامپزشکی است که در این راستا، واکسیناسیون از جمله اقدامات موثر به شمار می آید.

«دکتر محسن مهرآوران» همچنین اظهار داشت: واکسن تزریقی تب مالت Rev1 از جمله واکسنهای دامی بوده که در صورت تزریق اشتباه و تصادفی به فرد واکسیناتور سبب ابتلای وی به بیماری و بروز عوارض شدید ثانویه خواهد شد. پرسنل شبکه دامپزشکی باخرز در حین واکسیناسون همواره از لوازم ایمنی شامل لباس مخصوص، دستکش، عینک، کلاه و کفش مخصوص استفاده می کنند، با این وجود با توجه به میزان بالای باکتری موجود در واکسن تمام دوز مذکور، در صورت تزریق اشتباه به واکسیناتور، ابتلای وی به این بیماری هزار چهره ناگزیر خواهد بود.

این یکی از هزاران خطر و سختی در کار دامپزشکی است که پرسنل زحمت کش این سازمان با هدف مبارزه با بیماری های مشترک و دامی به جان می خرند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
خوب معلوم عزیز من که تب مالت میگیرن وقتی حین واکسیناسیون از safty box استفاده نمکنید و سرپوش نیدل رو روی نیدل قرار میدید، خوب معلومه که نیدل استیک میشید.
نظر شما
ادامه