کد خبر: ۲۲۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: آب‌های پارسیان هیچ گونه آلودگی ویروسی ندارد/ نتیجه آزمایش‌ها مشخص شد

فرماندار پارسیان در واکنش به تلفات آبزیان در روزهای اخیر ریشه و دلیل حوادث اخیر را شکوفایی جلبکی و گرمای شدید هوا عنوان و گفت: باکتری‌ها هیچ نقشی در تلف شدن آبزیان پارسیان نداشته‌اند.

محمد رادمهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان اظهار دناشت: صبح امروز نتیجه آزمایش دامپزشکی استان از علت تلف شدن آبزیان در سواحل پارسیان به این فرمانداری ارسال شد که نشان می‌دهد هیچ‌گونه عوامل خطرناک زیست‌ محیطی باعث تلف شدن آبزیان نبوده است.

وی اضافه کرد: تلف شدن ساردین‌ها در سواحل پارسیان در گزارش اولیه مرکز اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان شکوفایی جلبکی اعلام شد که یکی از دلایل آن می‌تواند گرمای شدید هوا باشد که در این صورت اکسیژن آب کم و باعث تلف شدن آبزیان سطح‌زی می‌شود.

فرماندار پارسیان با اشاره به گزارش متخصصان اکولوژی این موضوع را پدیده معمول در برخی فصول سال در دریا دانست و افزود: این پدیده در سواحل پارسیان از پایداری جزئی برخوردار بوده لذا پس از آن دیگر شاهد هیچ‌گونه تلفات ساردین‌ها در سواحل پارسیان نبوده‌ایم.

رادمهر با اشاره به نتیجه آزمایشات اداره دامپزشکی استان یادآور شد: این اداره نمونه‌هایی از آبزیان به مرکز استان و دو استان تهران و فارس ارسال کرده که نتیجه آن نشان می‌دهد در آزمایشات صورت گرفته بیماری‌های ویروسی مانند VHS ،IPN ،IHN و بیماری‌های انگلی منفی بوده اما در مورد باکتریایی دو نوع باکتری پاستورلا و انتروباکتری از ماهیان جدا شده که به نظر کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان مشاهده باکتری‌ها بر اثر تابش خورشید به روی لاشه‌های مردار شده ماهیان بوده که پس از مرگ اتفاق افتاده است.

فرماندار پارسیان در ادامه اظهار داشت: همان‌گونه که ادارات دیگر مانند اکولوژی خلیج‌فارس و مرکز تحقیقات شیلات، مرگ و میر را بر اثر گرما، کمبود اکسیژن و شکوفایی جلبکی ذکر کرده بودند کارشناسان دامپزشکی نیز در همان گزارش اولیه خود تلفات را بر اثر کمبود اکسیژن و گرمای بیش از حد هوا اعلام کرده بود.

نماینده عالی دولت در پارسیان وجود لاشه چند قطعه لاک‌پشت و بادبادک‌ماهی در سواحل پارسیان را خطاهای انسانی دانست و ادامه داد: سواحل بکر پارسیان از تنوع زیست محیطی خوبی برخوردار است و آبزیان زیادی از جمله لاک‌پشت‌ها و بادبادک‌ماهی‌ها در آب‌های کم عمق ساحل زندگی می‌کنند که ممکن است هر از گاهی این آبزیان به تور یا موتور قایق صیادان برخورد کنند و تلف شوند.

رادمهر در پایان گفت: همان‌گونه که نتیجه آزمایشات مختلف مشخص شد دریای پارسیان هیچ‌گونه آلودگی ویروسی ندارد لذا به مردم خوب استان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که از آبزیان این شهرستان می‌توانند با خیالی آسوده استفاده کنند و با توجه به سلامت سواحل پارسیان می‌توان این ادعا را مطرح کرد که پارسیان از بِکرترین و سالم‌ترین سواحل خلیج‌فارس برخوردار است.

 

خبر مرتبط:

دامپزشکی هرمزگان: عامل مرگ و میر ماهی‌های ساردین به احتمال قوی گرمای شدید هوا می‌باشد

توضیحات مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان درباره علت مرگ ماهیان ساردین در پارسیان

مرگ میلیون‌ها قطعه ساردین در سواحل پارسیان (+تصاویر)

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
پاستورلا وانتروباکتر بعداز مرگ دراثر تابش خورشید روی لاشه های مرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه