کد خبر: ۲۲۸۵۲

 کشف 1800 کیلوگرم گوشت گاو بیمار در کرمانشاه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف یک‌هزار و 800 کیلوگرم گوشت گاو بیمار در کرمانشاه خبر داد و گفت: این مقدار گوشت کشف شده شامل لاشه‌های گاو تب‌دار است.

«دکتر تورج کرمیان» در کرمانشاه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده طی بیست روز گذشته، امروز مکانی که اقدام به ذبح غیرمجاز دام در یکی از محله‌های کرمانشاه کرده بود، کشف شد.

وی از کشف یک‌هزار و 800 کیلوگرم گوشت گاو بیمار در این مکان خبر داد و گفت: این لاشه‌ها برای انجام بازرسی دقیق‌تر به دامپزشکی انتقال داده شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه طی بازرسی 6 راس دام سبک(گوسفند و بز) نیز کشف شد، افزود: تمام لاشه‌های گاو تب‌دار بوده و همچنین دام‌های زنده نیز بیمار هستند.

وی به محلی که لاشه‌های بیمار در آن کشف شده اشاره کرد و گفت: فردی با ایجاد کشتارگاه در منزل شخصی خود، اقدام به ذبح غیرمجاز گوشت کرده بود.

به گفته کرمیان، این شخص توسط نیروی انتظامی دستگیر و برای طی مراحل قانونی و مجازات به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کرمیان خاطرنشان کرد: مکان این کشتارگاه کاملا غیربهداشتی بوده و همچنین دام‌هایی که برای ذبح در آنجا استفاده می‌شده، قابلیت مصرف در بازار را ندارند.

وی با بیان اینکه این لاشه‌ها قرار بود برای تولید گوشت چرخ‌ شده به قصابی‌ها منتقل شود، به مردم توصیه کرد که از خرید گوشت‌های چرخ شده آماده در قصابی‌ها بپرهیزند.


 

نظر شما
ادامه