کد خبر: ۲۲۸۲۰

کمیته بررسی مرگ ساردین ها در پارسیان برگزار شد

به منظور رسیدن به راهکاری مشترک برای مشخص شدن علت تلف شدن ساردین‌ها در سواحل پارسیان جلسه مشترکی با حضور ادارات شیلات، محیط زیست و دامپزشکی در محل فرمانداری پارسیان تشکیل شد.

به گزارش پارسیان خبر ،عبدالله جاسمی معاون فرماندار پارسیان در حاشیه جلسه کمیته مشترک شیلات، دامپزشکی و محیط زیست گفت: تمامی ادارات مرتبط با سلامت محیط پای کار هستند و هر کدام از این ادارات متناسب با نوع آزامایش‌های خود فعالیت‌هایی را شروع کرده‌اند و باید منتظر نتیجه ماند.

وی افزود: از دو روز گذشته تا کنون موردی از تلف شدن ساردین‌ها مشاهده نشده و می‌توان این اطمینان را به مردم داد که وضعیت دریای پارسیان مطلوب است.

معاون فرماندار پارسیان خاطر نشان کرد: اداره دامپزشکی نمونه‌های گرفته شده از آبزیان تلف شده را به سه استان فارس، تهران و هرمزگان ارسال کرده است که نشان از اهمیت سلامت آبزیان دارد و مطمئناً نتیجه‌ای که در سه استان پایش شود کاملاً تخصصی و اطمینان آور است.

جاسمی در ادامه گفت: نباید نقش روستاهای مجاور دریا را در سلامت محیط زیست دریایی شهرستان نادیده گرفت لذا از شوراهای و دهیاران روستاهای ساحلی شهرستان درخواست می‌شود مردم و صیادان را به رعایت بهداشت محیط به خصوص ساحل ترغیب کنند تا خدای ناکرده با برخی سهل‌انگاری‌ها موجب از بین رفتن سلامت دریا نشده باشیم.

معاون فرمانداری پارسیان در پایان ضمن تقدیر از زحمت خبرنگاران نسبت به پوشش وقایع زیست محیطی شهرستان گفت: به خبرنگاران شهرستان توصیه می‌شود فعالیت‌های خبری خود را با نظر کارشناسان مربوطه تنظیم و ارسال کنند تا اخبار با پختگی و کارشناسی هر چه بیشتر در رسانه‌ها منعکس شود.

 

خبر مرتبط:

توضیحات مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان درباره علت مرگ ماهیان ساردین در پارسیان

مرگ میلیون‌ها قطعه ساردین در سواحل پارسیان (+تصاویر)

 

 

نظر شما
ادامه