کد خبر: ۲۲۵
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با فعال سازی 180 ایستگاه قرنطینه در کشور هیچ خطر و مشکلی از نظر آنفلوانزای خوکی متوجه ایران نیست...

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با فعال سازی 180 ایستگاه قرنطینه در کشور هیچ خطر و مشکلی از نظر آنفلوانزای خوکی متوجه ایران نیست.

مجتبی نوروزی افزود: در حال حاضر کلیه مراقبت‌های فعال در حوزه دامپزشکی در کشور انجام می‌شود و در حوزه پزشکی هم مراقبت فعال توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: 30 قرنطینه دامی در گمرکها و فرودگاه‌های کشور و 150 قرنطینه بین استانی در کشور به طور فعال مراقبت از ورود و خروج دام و فرآورده‌های دامی می‌کنند.
نوروزی تصریح کرد: نظارتها از مبدأ تا مقصد دام فرآورده‌ها و نهاده‌هایی مانند ذرت، سویا، گندم و جو دامی و احشام کنترل می‌شود.
وی افزود: همچنین آزمایشگاه تخصصی PCR به صورت فعال مراقبت تخصصی انجام می‌دهد و شکر خدا تاکنون هیچ مشکلی از این نظر نداشته‌ایم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مورد واکسن گفت: برای مقابله با این بیماری واکسن آنفلوانزای انسانی استفاده می‌شود که باید از وزارت بهداشت سوال شود اما در حوزه واکسن دامی با تمهیداتی امکان تولید آن واکسنها در مؤسسه واکسن رازی به وجود خواهد آمد.
نوروزی در مورد طرح ارتقای بهره وری کشاورزی گفت: این سازمان از نظر تخصصی با این طرح مخالف است و طرح هم اکنون در کمیسیون کشاورزی مجلس در حال بررسی قرار دارد.

نظر شما
ادامه