کد خبر: ۲۲۳۶۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
شمس‌الله شریعت‌نژاد افزود: متاسفانه سازمان دامپزشکی درخصوص آنفلوانزا عجولانه برخورد کرد و بخاطر حساسیتی که وجود داشت، شعاع موضوع را گسترده کرد و در این زمینه بزرگ‌نمایی شد ...
9999

حکیم مهر - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه سازمان دامپزشکی درخصوص بروز آنفلوآنزا عجولانه برخورد کرد و به خاطر حساسیتی که وجود داشت شعاع موضوع را گسترده کرد و در این زمینه بزرگ نمایی شد.

این در حالی است که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مهمترین بیماریهای خطرناک قابل انتقال بین انسان و حیوان محسوب می شود و شفافیت، اطلاع رسانی به موقع و اقدامات قرنطینه ای انجام شده توسط سازمان دامپزشکی، توانسته است تا حد زیادی از انتشار بیماری در کشور جلوگیری نماید.

«شمس‌الله شریعت‌نژاد» در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور گفت: بیماری آنفلوآنزا که یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و از طریق طیور و پرندگان منتقل می شود، در شمال کشور فقط در مرغداری‌های خانگی مشاهده شد و در حال حاضر این بیماری مدیریت شده و وضعیت عادی است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته ای که وجود دارد برای مرغداری های خانگی مجوزی صادر نمی شود، اما در همه واحدهای صنعتی تولید و پرورش مرغ و تخم مرغ که دارای مجوز هستند، هیچ مشکل و نشانی از آنفلونزا مشاهده نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: متاسفانه سازمان دامپزشکی در خصوص بروز آنفلوآنزا مقداری عجولانه برخورد کرده و به خاطر حساسیتی که وجود داشت، شعاع موضوع را گسترده کرده و در این زمینه بزرگ نمایی شد.

شریعت نژاد گفت: بزرگ نمایی بوجود آمده در مورد شیوع آنفلونزا لطمات بسیار جدی به صنعت مرغ به خصوص در مازندران وارد کرد که باید تدابیر لازم برای جبران این خسارتها پیش بینی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان مازندران و توجیه اقتصادی پرورش مرغ و تخم مرغ در این استان بیش از 35 درصد جوجه یک روزه کشور در مازندران پرورش داده و تولید می شود، اما متاسفانه به دلیل حواشی رخ داده و بزرگ نمایی در مورد شیوع آنفلوآنزا، اکثر تولیدکنندگان در این مدت کوتاه به علت فضاسازی‌های صورت گرفته متحمل ضرر و زیان بسیاری شدند.

آنفلوآنزا مدیریت شده و وضع دارد به حالت عادی برمی گردد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه درحال حاضر آنفلوآنزا مدیریت شده و وضع دارد به حالت عادی برمی گردد، گفت: از ابتدا هم واحدهای صنعتی پرورش مرغ مشکلی نداشتند و هشدارهایی هم که در مورد شیوع گسترده آنفلوآنزا در کشور داده می شود، به منظور پیشگیری است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

شریعت نژاد با تاکید برحمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان افزود: براساس قانون شرکت پشتیبانی امور دام موظف است برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ های آلوده را خریداری کند، اما متاسفانه کوچکترین حمایتی مشاهده نشد و همه خسارتها متوجه تولیدکننده شد.

دولت هیچ کمک ریالی نداشته و همه خسارت ها را تولیدکنندگان متحمل شدند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اصلاً حمایتی در این حوزه وجود ندارد و دولت هیچ کمک ریالی نداشته و همه خسارت ها را تولیدکننده ها متحمل شدند، افزود: این در حالی است که ما کشوری هستیم که مزیت بالایی برای تولید تخم مرغ داریم و این صنعت می تواند ارز آور باشد، اما حمایت های لازم صورت نمی گیرد.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مستوفی
|
-
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
متاسفانه این روزها افراد نا آشنای زیادی در مورد دامپزشکی و وظایف دامپزشکی به خاطر رای آوردن در انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی اظهار نظر می کنند.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
چرا گفتین
ورشکست شدیم
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
سازمان دامپزشکی هر کاری کنه یکی میاد یه تزی میده . ما کار خودمونو درست انجام میدیم بقیه حرفا مفته
دکتر سعیدی
|
-
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
اخه این اقایان بی اطلاع چرا خودشونو نخود هر اشی میکنن چرا انقدر همه هجوم‌اورذن به دامپزشکی؟؟؟ دیوار‌کوتاه تر از دامپزشکی پیدا نکردن؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
با سلام
خواهش می کنم آقای شریعت نزاد بفرمایند در زمان تصدی در سازمان جنگلها و مراتع کشور و همچنین با توجه به رشته تخصصی خودشان که منابع طبیعی است چه اقدامات مثبتی انجام دادند . چطور با حساسیتی رو که دارند شرکت های بهره برداری جنگل در زمان تصدی و مشغول بکار بودن ایشون به جای احیا به نابودی کشیده شد؟
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
ایشون چه سررشته ای از دامپزشکی و آنفلوانزای فوق حاد دارن که اینطوری نظر میدن؟ یعنی باید control مقدم بر prevention باشه؟؟؟ من فقط همین سوالو از ایشون دارم. ینی باید منتظر باشیم تا صنعتی ها هم درگیر بشن بعد تازه از خواب بیدار شیم.؟خسته شدیم انقد نظرات غیرعلمی و بیسوادانه شنیدیم.
متخصص طیور
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
0
خوبه ايشون روش درست در چنين مواردى را هم بيان بفرمايند تا از اين پس عجولانه اقدامى صورت نگيره.اگه چها ر نفر مىمردن اونوقت ايشون اىنطورى انتقاد نمى فرمودن و از کم کارى سازمان ميگفتن.
نظر شما
ادامه